imigratie mexico

• jonckheere michel

hallo

wie kan mij informatie bezorgen voor imigratie naar mexico,mijn man werkt op een cruise schip in de regio en daarom willen we graag voor een langere periode naar mexico verhuizen .hoe doen we dat en wat heb ik zoal nodig wie helpt mij

met dank bij voorbaat

Michel

• Marco

Heyhey,

Wij zouden je eventueel kunnen helpen met wat tips. Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd naar Mexico, het Carribische gebied.

Je vraag is erg open, wat zijn de specifieke vragen waar je antwoord op wilt hebben?

Saludos Marco

• charlene jonckheere

Hallo Marco,

Wij vertrekken Maandag naar Mexico en hebben een paar vragen voor je. Wij wonen in Italie en mijn man werkt namelijk voor een cruise maatchappij en zit vaak in mexico daarom zouden wij ons gezin naar daar wilen verhuizen. De vraag is als wij daar aankomen en we hebben geen vliegtuig ticket om terug naar Italie te komen gaan zij daar een probleem van maken? Moet je en vliegtuig ticket voorleggen zodat ze zien dat je na een bepaalde tijd het land terug zal verlaten? Hoe ga je het best te werk als je ginder komt om een verblijfs vergunnig aan te vragen?

Dank voor je hulp

Viendelijke groeten

charlene

• Marco

Hoi Charlene,

Het is geen probleem als je geen retourticket hebt. Zij weten immers niet, en het interesseert ze ook niet, of je naar een ander land gaat doorreizen of dat je je wilt gaan vestigen in Mexico. Wat dat betreft lijkt het niet op de VS.

Een verblijfsvergunning kun je alleen krijgen als je in dienst bent bij een bedrijf die dat voor je regelt of meehelpt alszijnde werkgever. Je kunt je eigen bedrijf beginnen maar dat heeft meer voeten in aarde. Als je het land in komt, vraag dan naarde maximale 90 dagen als toeristenvisum, zo heb je langer de tijd om e.e.a. te regelen. Mocht dat niet lukken binnen de tijd die de douane je geeft, moet je even het land uit (Belize of Guatemala) om een nieuw toeristenvisum te krijgen. Mocht het je zelf allemaal niet lukken, ga dan naar een advocaat. Die kent wellicht meer wegen maar ook de weg naar zijn portemonnee.

Ik neem aan dat je maandag niet vertrekt om voorgoed te blijven, zo zonder voorbereidingen?

Succes,

M

• meinteil

Rammstein, spelen die ook nog in Mexico. Hopelijk heb je ze nu ondertussen toch eens live gezien.

• devos

hey!

alles ok met jullie. ondertussen waarschijnlijk bevallen?

mail me gerust eens terug groetjes

kristof.devos@oostrocarpets.be