Wanneer je emigratie mislukt is? Als je dat zelf zo vindt. Persoonlijk vind ik het geen afgang als je terug naar NL gaat om bepaalde redenen. Je hebt toch maar een mooie ervaring op zak en die neemt niemand je af.
hallo linda,
ik heb ongeveer vier jaar in finland gewoond. samen met mijn partner en later onze zoon die daar is geboren.
ik vond het vreselijk in het begin. zeker het eerste jaar ben ik heel erg down geweest. misschien ook wel omdat ik vrijwel meteen zwanger werd daar en ons hele leven nog meer op zijn kop kwam te staan.
de mentaliteit daar is heel anders dan hier en daar had ik dus ook de grootste moeite mee. het was zeker niet gemakkelijk en al helemaal niet in het begin. na ongeveer een jaar begon ik mij pas wat meer “thuis” te voelen omdat ik wat meer onder de mensen kwam, ook buitenlanders net als ik.
al met al ging het me steeds beter af daar maar, hebben er toch uiteindelijk voor gekozen weer terug te gaan naar nederland.
achteraf weet ik niet of dit zo'n goede keuze is geweest aangezien we hier bij aankomst als niet-nederlanders werden behandeld en het heel lang heeft geduurt om weer te wennen.
ik heb er zeker geen spijt van dat ik het heb gedaan, het is toch weer een ervaring.
maar moeilijk en zwaar is het zeker wel geweest, maar je zegt dat je twijfelt?
wat ben jij van plan om te gaan doen dan?
als ik vragen mag?
groetjes, jmvb
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?