Mijn jurist zit een beetje met mij in haar maag volgens mij. Zij werkt No Cure/No Pay en ik krijg alleen maar ontmoedigende berichten. Ik werk bij de politie en het beste waar ze mee kon komen was Private investigator. Dat is natuurlijk een onzinberoep waar je alleen lagere school voor moet hebben en dat valt dan ook niet onder de beroepen die straks een verblijfsvergunning opleveren.
Als ik dan zelf op de lijst kijk zie ik wel Commisened police officer and nog wat andere gerelateerde beroepen staan die wel voldoen. Ik krijg een beetje het idee dat ze hoopt dat ik afhaak, maar dat is maar een gevoel dat ik heb nu. Als ik afhaak loopt ze geen risico namelijk. Nu moet ze het toch proberen en als ze ‘t niet voor elkaar krijgt dan kost ’t haar geld.
Het best irritante is dat ik 6 maanden geleden een vriendje heb ontmoet in Canada en we zijn nu heen en weer aan het reizen. Nu zit ik er aan te denken om, als het goed blijft gaan, een keer een toeristen visum aan te vragen voor 6 maanden en dan daar eens te gaan kijken hoe het is. Ik ben helaas net te oud voor de werk/toeristen vergunning. Die loopt tot 31 jaar en ik ben net 34
Stel dat ik dan daar in die tijd een baan inkop, moet ik dan eerst terug naar Nederland om de verblijfsvergunning af te wachten of kan ik dan gelijk blijven werken daar? Natuurlijk heb ik het opgezocht maar ik wordt er niet echt wijs uit.
Iemand nog een slim idee voor een constructie waar ik niet aan gedacht heb?
In een dagblad daar stond 4 maanden geleden dat Ontario politiemensen te kort komt en zelfs in Europa aan het werven is, maar als ik bel naar korpsen dan begrijpt niemand wat ik bedoel, weten ze van niks of verwijzen ze me door.
Sorry voor de lange post Maar bedankt voor het lezen en voor advies.
Liefs. Wenneke