zijn er specifieke regels mbt de datum van emigratie? Ik ben in loondienst tot 1 maart 2009 maar ik ga weg op 25 januari. ik heb dan nog een huis hier in Nederland.
Als je het hebt over het opzeggen van de Zorgverzekering kan dat zeker, of doel je daar niet op. Als je het hebt over uitschrijven uit NL kan dat ook, want je bent nog in dienst en je zou de eerste periode van je verblijf in het buitenland ook als vakantie kunen aanmerken.
Bedoel je dit, of op en ander gebied? Kan je misschien wat specifieker zijn?
Nee ik bedoel de datum van uitschrijving uit de Bevolkingsregister. Ik hou t huis hier onvrijwillig aan, het staat te koop. Ik wil inderdaad de eerste periode tot 1 maart als vakantie zien. Blijf dan wel verzekerd bij de Nederlandse verzekering. Voordeel is 1 maand extra AOW opbouw .
Het is niet zo dat je de emigratie bv hooguit 2 weken van te voren mag doorgeven aan je gemeente? Want dan ben ik al weg.
Je kunt je uiterlijk 5 dagen voor vertrek uitschrijven voor vertrek naar het buitenland, maar vraag het voor de zekerheid even na bij de gemeente waar je staat ingeschreven. Gemeentes hebben namelijk de gewoonte er soms een “eigen” beleid op na te houden. Dit betekent niet dat je na die 5 dagen ook daadwerkelijk weg moet zijn, maar de gemeente moet er minimaal 5 dagen voor vertrek van op de hoogte zijn.
Voor wat betreft het achter laten van een koophuis, moet je hier eens kijken: http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-62.html of even googelen, want er is een hoop over te vinden.
Ik vraag me overigens wel af of het veel uitmaakt of je een maand extra AOW opbouw hebt, misschien voor het idee, maar financieel zal je er denk ik weinig mee opschieten.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?