Als emigreren de meeste voordelen levert dan zal ik dat gaan doen.
Daarbij hoort dus ook mijn huis terug geven.
Ik vertrek 31/07/08
Je raaskalt, “stikkie”.
Als je werkelijk via je werkgever gaat worden uitgezonden, dan verbaast het mij, dat je werkgever je de antwoorden op je vragen nog niet heeft gegeven.
Mijn gedachte: Je denkt interessant te doen door hier te prikken en te stellen dat je een toekomstig expat bent.
PS. Als je bv. hier in NL nog een huis bezit met een hypotheek en dus ook met belastingteruggave, dan ben je gewoon nog in NL belastingplichtig.
Oftewel, ga eens met je werkgever praten, interessant doenertje!
Eric, ik wil je niet afvallen, zeker omdat je vaak zinnige antwoorden geeft, maar onze ervaring met P&O is zo dat er een arrogant tutje zat wat dacht daar de dienst uit te maken en dat over all je er weinig mee van doen hebt als je via de zaak emigreert.Ze zouden je eigenlijk moeten helpen maar het meeste hebben we gewoon zelf gedaan (ik geef toe; je moet durven) want anders lukt emigreren nooit.
Tot zover onze ervaring met p&o.Als ze de boel traineren (zoals bij ons gebeurde) gewoon met een grote boog omheen lopen is mijn advies.
@eric: “PS. Als je bv. hier in NL nog een huis bezit met een hypotheek en dus ook met belastingteruggave, dan ben je gewoon nog in NL belastingplichtig.”
Dat kan je zo niet zonder meer zeggen.
- Het bezitten van een huis zegt nog niets / weinig over je verzekeringsplicht in NL.
- Belastingteruggave volgt alleen indien je eerst zelf belasting betaald (ivm inkomsten) ….. Indien je belastbaar inkomen nul is, ook geen belastingteruggave!
Overigens is ook mijn ervaring dat niet iedere P&O afdeling van toeten en blazen weet, zeker niet bij MKB waarbij uitzending naar het buitenland geen dagelijkse gang van zaken is.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?