emigreren naar Bonaire

  • Marcel

    Dit is volgens mij het moment om naar Bonaire te gaan, nu nog werk, sociale omgang/integratie met Bonairianen heel belangrijk , de meesten voelen zich geherkoloniseerd.

    Vooral dat verhaal vanaf 2:35 min. is herkenbaar, altijd dat gemiereneuk over een beetje muziek hier in NL….(td)

    http://www.youtube.com/watch?v=CPCBENqKFHY

  • k.m.j.Hursel

    Hallo,

    Wij zijn net terug van bonaire en willen er ons ook vestigen.

    Je moet eerst de belastingdienst informeren en daar info krijgen. Daarna je uitkeringsinstantie informeren en vragen of je je uitkering aldaar krijgt.

    De Belastingen ( inkomstenbelasting is minder dan in Nederland).

    Dan de uitkeringsinstantie vragen of deze het bedrag overmaakt.

    Bonaire heeft dollars dus dit is minder dan in Nederland, je krijgt dus meer dollars zodat het gunstiger uitkomt.

    De ziektenkostenverzekering is zo dat iedereen hetzelfde betaald. Dus miljonair of arme sloeber, ze betalen allen hetzelfde.

    Uiteindelijk ben je goedkoper uit en krijg je meer loon c.q. uitkering.

    Het levensonderhoud is duurder, je betaald in dollars.

    De woningen (huur) is tussen de 600 en 800 dollar voor een knap huisje met 4 slaapkamers en 3 badkamers ( afhankelijk waar je woond. Kralendijk is duur Rincon of santa Barbara is goedkoper.

    Ik ben nu bezig om alles te doen om te verhuizen.

    Ik begin met de belastingen en dan met de UWV. eens kijken hoe ver ikkom. zal niet moeilijk zijn want ik heb geinformeerd.

    Karel

  • marie_algra@hotmail.com

    Ik zou graag willen weten hoe ik aan een zo'n huisje kom tussen de 600 en 800 dollar want zie op internet bijna alleen maar rond de 1000 dollar…Wie kan mij helpen. Wij zoeken een huis voor 3 jaar met tuintje, liefst 2 slaapkamers, 220Volt en warm water.

  • I.P.Silberie,Brands

    dames en heren goeie middag,wij zijn van plan om wat op te zetten op Bonaire,maar mijn man is nederland en ik zelfs komt uit aruba,wij willen voor 1 jaar bevestigen daar op Bonaire om te kijken wat we daar kunnen opzetten,wij zijn allebij boven de 60 dus ik heb mijn HORECA papieren,Nagelsdesign,diploma,maar wat ik leuk vind is op de markt staan,en mijn man is al 40 jaar schilder dus we zijn gezellige mensen alles kan,ik heb het een en ander op internet gelezen ik heb hier in UTRECHT van MITROS,mijn huis kunnen verhuren,het is maar 1 jaar anders kan het niet ,alleen 1 jaar dan kunnen we opnieuw daar op Bonaire iets opzetten,maar moeten we ons daar in laten schrijven voor die jaar,want als het ons bevald ga ik of mijn man terug om alles in UTRECHT in orde te maken,dan gaan we voor altijd op Bonaire blijven,maar het is de eerste jaar als we daar moeten we daar op Bonaire inschrijven of laten ze die jaar kijken wat je kan en als het bevald,en wij alles in NEDERLAND achter ons laten,en op Bonaire beginnen,hoop snel een mailtje van jullie te ontvangen.

  • I.P.Silberie,Brands

    goeie dag dames en heren,ik heb al een mailtje naar jullie gestuurd,maar voor de zekerheid nog eentje,nog een vraag,wat moeten we doen als we voor 1 jaartje naar Bonaire gaat,om te kijken wat de mogelijk zijn daar en kunnen we werken in die jaar of ingeschreven zijn wat zijn de gevolgen ik wil in die jaar werken want ik ben antilliaan ik kom zelfs uit aruba,dus maar als ik werk wat zijn de gevolgen,en wat moet ik alemaal meenemen hier vanuit nederland welke papieren en mijn man wat moet hij ook meenemen?in afwachting op jullie bericht,alvast bedankt,