Interview ambasade berlijn

• steelhead

Hallo,

Mijn naam is jeroen. Ik heb bijna 2 jaar geleden mijn visum aanvraag ingediend en nu wordt ik uitgenodigd voor een gesprek op de ambasade in berlijn.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan gaan verwachten? en hoelang het hierna nog duurt voor ik het visum heb?

alvast bedankt!!!!

mvg jeroen

• Sol

Ben je al eens op het forum www.canadabb.org geweest?

Daar hebben anderen toekomstige emigranten ook met dit bijltje gehakt en ze zijn vast benieuwd of jij wel al een datum voor een gesprek hebt gehad…

Groet

Sol

• anne

Ga je wel naar Canada Sol? Kon ik niet uit het bericht opmaken, misschien uit eerdere posts.

Misschien ook goed te vermelden op welk visum je gaat emigreren.

• anne

Ik bedoelde Steelhead, excuus.

• steelhead

Ik ga voor een enterpreneurs visum!

Iemand ervaring mee.

mvg jeroen

• Henk

Als Jeroen bruikbare tips van de lezers wil dan kan hij beter eerst aangeven voor welk land hij een visum heeft aangevraagd.

• steelhead

Soory Henk je hebt gelijk.

Het gaat om canada!

mvg jeroen

• Saska

Tijdens zo'n intervieuw checken ze nogmaals je gegevens, moet je eventuele vragen van hun kant beantwoorden en je proof of funds tonen.

Kortom even kijken of alles nog klopt…en dan hoor je ook gelijk of je erdoor bent en je medische keuring mag gaan doen.

Heb je trouwens al een datum voor dat intverieuw? ik heb begrepen dat ze die brieven sturen maar dat de exacte datum behoorlijk lang op zich laat wachten.

Succes.

• steelhead

Hallo Saska,

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb de brief ontvangen maar nog geen datum ben nog in afwachting. ps al bijna 2 jaar!

mvg jeroen

• double dutch

Saska schreef:

>

> Tijdens zo'n intervieuw checken ze nogmaals je gegevens, moet

> je eventuele vragen van hun kant beantwoorden en je proof of

> funds tonen.

>

> Kortom even kijken of alles nog klopt…en dan hoor je ook

> gelijk of je erdoor bent en je medische keuring mag gaan doen.

> Heb je trouwens al een datum voor dat intverieuw? ik heb

> begrepen dat ze die brieven sturen maar dat de exacte datum

> behoorlijk lang op zich laat wachten.

>

> Succes.

Hmmmm…..ik weet niet of je het van horen zeggen hebt, maar je stelt je het interview nou wel een beetje te makkelijk voor, hoor……effe checken, wat vragen beantwoorden en proof of funds aantonen……zó makkelijk zoals je dat zegt, alsof het een formaliteit is, hoeft het écht niet te zijn.

Uiteindelijk gaat het er om dat de medewerkers van de ambassade je persoonlijk willen zien en spreken om te kunnen beoordelen of je het al dan niet redt in Canada.

Kijk inderdaad maar 's op dat canada forum en bereid je goed voor…..dit wordt waarschijnlijk het belangrijkste interview van je leven