Filippijnen: misschien wel aardig

• Hans

Deze week ben ik voor het eerst op de Filippijnen en het lijkt een goede plek te zijn voor de ondernemende mens: lage loonkosten, gezonde groei, behoefte aan allerhande nieuwe ondernemingen en de mensen spreken zeer goed Engels en zijn over het algemeen aardig opgeleid. En het is een fijn klimaat.

• Hans

tsja dat gaat voor meer landen op wat je daat allemaal opsomt…echter heb je al gekeken naar de mogelijkheden om een permanent visum te verkrijgen?? Lijkt me toch wel een belangrijk issue. Hoe staat het met de investeringswetgeving….in sommige Aziatische landen is het niet makkelijk. Vb THailand…zeer lastig dus. Als buitenlander kun je bijna niets alleen doen (nog afgezien van de taalproblemen)..tenzij je alles laat regelen door thai. En dat kost dan weer geld…moeite en tijd.

Op termijn kan het zeer lastig zijn en zelfs gevaarlijk.

Eco toerisme schijnt booming te zijn op de Filipijnen.

Hans.

(andere Hans dus…)

• Eric S'pore

Ik denk dat de locals niet kunnen wachten tot ze jouw geld kunnen wegsluizen.

Eric

• johann

Toerisme zit inderdaad behoorlijk in de lift hier in Filippijnen,jaren lang is het toerisme aan dit land voorbij gegaan, maar mensen raken nu een beetje uitgekeken op Thailand dat helemaal overspoelt is door toeristen.En nu komt een onbekend land als Filippijnen in beeld. Alles is hier in vergelijking met Thailand nog spotgoedkoop, grond voor 5 euro per vierkante meter, en 5euro per dag salaris voor een timmerman of metselaar. Ik ben bezig met een beachresort te bouwen op het eiland Palawan, het resort heet Tabuyobeach en is bij het dorp Caramay. Ikben eigenlijk op zoek naar een partner of compagnon voor dit project. Dus als er mensen zijn die interesse hebben in het opzetten van een resort wil ik daar graag mee in contact komen.