Marjorie en co

• Pat

Toch opvallend dat sommigen op dit prikbord enkel reageren op de mening en/of reactie van anderen in plaats van een bijdrage te leveren aan het onderwerp. Goedkoop, achterbaks en schooljuffrouwachtig is het minst wat je van deze reacties kan zeggen. Geef je mening over het onderwerp of, als je kritiek hebt op een ander, staaf dat dan met argumenten in plaats van met goedkope verwijten en onzinnige woorden. Sommige reacties getuigen van een intellectueel onvermogen of van frustratie.

Iedere mening is er een, aan de vrager om te beoordelen wat hij wel of niet wil gebruiken, in ieder geval schiet hij niets op met die goedkope postings van sommige gebruikers van dit forum. In de computerwereld noemen ze dit trollen vermits men er enkel op uit is om reacties uit te lokken die met het hele onderwerp noch met het forum iets te maken hebben. Als dat zo verder gaat zal ik een reactie plaatsen aan de webmaster en de hele zaak aan zijn oordeel overlaten. Een vervuild forum is geen forum. Lever een bijdrage over het gevraagde of rot op. Dit forum was steeds interessant maar wordt nu steevast vervuild. Jammer!!!!!!!!

Pat

• anne

Pat, helemaal mee eens (al wil ik niet gelijk namen noemen van evt vervuilers). Ik begrijp veel reacties ook niet; zo op de persoon gericht, haardragend, generaliserend. Bijzondere manier van omgang.

Ik vraag me wel eens af of deze personen ook hun vrienden, familie en collega's zo te woord staan, of wie dan ook die ze persoonlijk spreken. Internet is een medium waarbij je behoorlijk anoniem bent en dat maakt van sommige mensen andere personen dan ze in het dagelijks leven uiten (maar waarschijnlijk wel zijn). De fatsoensnormen vervagen bij anonimiteit.

• Sophia

Helemaal mee eens anne, ik heb zo eens even een paar bladzijden teruggelezen (was een tiijdje weg van dit prikbord) en mijn mond is echt een paar keer opengevallen van verbazing. Wat een vreemde, confronterende manier van communiceren! Is dat hoe het er nu in Nederland aan toe gaat en ben ik dat gewoon niet meer gewend, of zijn er echt een paar “trouble makers” hier?

• Marjorie

Ja,vervelend is dat nu toch,als mensen zeggen waar het op staat.

Wij Nederlanders bluffen altijd dat we goed zijn in het zeggen waar het op staat,maar als je het dan doet,is er onenigheid.

Ooki hier op dit forum zie je weer dat als er een “”intruder“” binnenkomt,iemand van byuitenaf,geen “”vaste klant“”,en die dan zegt waar het opstaat,deze afgebrand wordt,kan het Hollandscher ? :D

Beetje jammer.Klein beetje maar.Fatsoensnormen ? Hm,iemand wordt hier afgebrand door wat betweters die denken alles te weten,die geven geen tips meer maar branden mensen indirect af,mensen die aangeven te willen emigreren worden de grond ingeboord,wat een triestheid alom.

Succes met emigreren.

• Marjorie

Auteur: Pat (—.201-253-148.telecom.net.ar)

Datum: 11-04-2008 15:56

Tenslotte nog even meegeven dat ik geen schooljuffrouwachtige opmerkingen nodig heb. Ik geef mijn antwoorden op de vragen die er gesteld worden. Spreekt men mij persoonlijk aan, zal ik ook daar op antwoorden en dat steeds op de manier waarop ik het gepast vind. Bevalt dat niet, ik post steeds onder dezelfde naam, gewoon mijn berichten overslaan…dan slaap je ´s nachts beter.

Wat gek,tis net alsof ik mezelf lees,ik denk er net zo over.:D

Groet

Marjorie

• Pat

Heb jij even geluk Marjorie dat ik dit topic opende…kan je eindelijk je gif spuien en tegelijk bij de topic blijven. Trollen is een onaangename bezigheid op een forum, het vervuilt namelijk de conversatie. Als jij als ´nieuwkomer´ niets anders doet dan kritiek geven op de reactie en/of de mening van anderen, en het met geen woord hebt over de vraag van de opener van het topic, dan ben je voor de overgrote meerderheid van de lezers/schrijvers inderdaad niet welkom. Geef je echter nuttige informatie, en daarbij hoef je echt niet andermans mening te accepteren, enkel te respecteren, dan ben je van harte welkom op eender welk forum, ook op dit forum…

Conclusie: ben jij uit verveling op dit forum en heb je niets zinnigs te vertellen, doe het dan elders. Trollen zijn als virussen op de computer, zeer lastig maar niet onoverkomelijk…

Pat

• Hans

tsja het wordt nooit geaccepteerd als je de waarheid zegt….en over al dat politiek correcte gel*l….nou daar word ik niet goed van. Al die sociale geitewollensokken types met hun links geleuter…asjeblieft zeg…..wordt eens wakker!!

Ik heb veel ervaring met Zuid-Amerika…heb daar zelf gewoond…en een partner gehad vandaar…en als je dan iemand een welgemeende tip geeft en advies word dat weer in het belachelijke getrokken door enkelen hier.

Welnu ik ga niet meer uit van de

goedheid"van de mens……in veel landen op deze wereld worden emigraten uit west-Europa alleen gezien als wandelende pin automaten waarvan ge (mis)bruik kan worden gemaakt. Je bent dus gewaarschuwd……

Daar wilde ik enkele mensen voor waarschuwen…gezien hun toch wel naieve en wel erg kinderlijke visie op enkele zaken. Zo in de trant van,….“ja maar deze vrouw is anders”….of “ja maar ze houdt toch van mij” LOL….of “ja we willen een B & B beginnen wie heeft er tips voor ons??”…!!! Sorry hoor maar als je al hier in NL al nooit ervaring opgedaan hebt in de horeca HOE in hemelsnaam denk je het dan te kunnen gaan rooien in een wildvreemd land??

Ik heb al TIG voorbeelden gezien van mannen die het visum niet rond kregen voor hun latina vrouw uit vb. Colombia; omdat de dame in kwestie ongeduldig werd ging ze toen maar vertellen dat de Nederlandse man wel in Colombia kon wonen….!

Welnu…..zoals ik al eerder zei is dat land absoluut GEEN normal emigratieland. En wat blijkt dat veel mannen met hun plasser denken (sorry voor de uitdrukking maar ik wist effe geen betere)…en dan vaak na 1-2 jaar enorm bedrogen uitkomen en totaal finiancieel,emotioneel en sociaal afgebrand terugkeren naar NL.

enfin….jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

desalniettemin…succes gewenst als je ergens naar toe wilt emigreren.

het eea neemt niet weg dat ik het toch blijf volgen en me zeker niet laat wegjagen door een paar idiote herzenloze na-praters die menen met hun politiek correcte geleuter de wijsheid in pacht te hebben.;-)

En mensen die al gaan vragen om een verbod (ban) aan de moderator omdat toevallig sommige meningen hen niet bevallen…welnu….daar heb ik maling aan. Dat is mi gewoon erg zielig en getuigd alleen maar van onmacht om een discussie aan te gaan.

Hans

• anne

Hoi Majorie,

Er is m.i. een verschil tussen zeggen waar et op staat en een constructieve bijdrage leveren aan een dscussie / vraag. Bovendien vind ik ‘zeggen waar het op staat’ ook overbodig. Gewoon zeggen wat iemands mening is moet genoeg zijn lijkt me. Het gaat ook om de manier waarop.

Neem nou de hele discussie hier over Colombia. Er wordt gevraagd om tips op het gebied van emigratie, en er ontstaat een hele discussie over de integerhied van iemands vriendin. Schaamteloos vind ik dat.

En ik denk inderdaad dat er hier mensen zijn die maar berichten posten om het uitlokken van reacties. Gewoon lekker trappen en hopen op reactie. Leuk, mensen proberen te beledigen. Zoals ik al eerder zei zullen ze vast zo hun familie, vrienden en collega's behandelen, maar anonimiteit maakt soms onfatsoenlijke mensen van ons.

• anne

Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, de discussie op dit moment gaat om de manier waarop iets gezegd wordt.

Een teken van onmacht en zieligheid zoals jij noemt vind ik het om mensen te bestempelen als “idiote herzenloze na-praters die menen met hun politiek correcte geleuter de wijsheid in pacht te hebben” Het niet aankunnen dat er mensen zijn die dingen liever op een andere manier zeggen en elkaar respecteren.

Voor wat etreft het Colombia voorbeeld; Het was de eerste keer al helder hoe er over Colombiaanse vrouwen werd gedacht. Om dat nou keer op keer op zo'n deningrerende manier te herhalen, is voor mij een teken van onmacht.

Weer de toon die de muziek maakt dus.

Waar ik serieus benieuwd naar ben is of je met de zelfde bewoording je ouders, vrienden en andere geliefden te woord staat. Of je collega's. Wordt dat door je omgeving gewaardeerd?

• Hans

Dit is geen forum maar een open prikbord. Dus ik vind deze reactie onzinnig.