ik ga terug. wie wil mijn horeca-zaak in Portugal?

  • Jan

    Hallo, ik heb 12 jaar in Portugal gewoont en gewerkt. Mijn ouders zelfs 25 jaar. Ik ben nu 35 en mijn dochtertje is 3. Graag zou ik zien dat ze in Nederland naar school gaat. Ik heb een hele leuke goed lopende club\cocktail bar aan de kust in de Alentejo. Het is een uitstekende mogelijkheid voor wie iets zelfstandig wil beginnen in de Horeca in het buitenland omdat er bijna geen eigen geld voor nodig is om te investeren. Op deze wijze kan je het rustig eerst proberen en is er altijd een makkelijke weg terug. Door de jaren heen heb ik veel buitenlanders zien komen. Soms willen mensen toch iets anders en geeft het veel gedoe om de zaak weer te verkopen. Uiteraard ben ik bereid om in alles te helpen! Samengevat: uitstekend om het een jaartje te proberen in Portugal!

  • Marjorie.

    Waarom wilt u weg,is het eerste wat ik zou vragen als ik geinteresseerd zou zijn.

  • Eva

    Dat staat toch in z'n mail?

  • Jan

    Is een heel lang verhaal maar een van de belangerijkste redenen is dat mijn dochtertje van 3 nog geen Nederlands spreekt. Ik zou graag zien dat ze ook iets van Nederland meekrijgt.

  • Pat

    @Jan,

    waarschijnlijk ben je er van op de hoogte maar ik geef het toch even mee voor het geval van… er bestaat een www.portugalforum.nl en een www.spanjeforum.nl

    Plaats misschien ook daar je verhaal.

    Succes

    Pat

  • Jan

    ja bedankt. wist ik niet! Zo zie je maar ik ben behoorlijk ingeburgerd hier en volg meer de Portugeese media.

  • peter

    Ik vraag me af of je hier goed aan doet.

    Verschillende mensen die naar NL zijn terugegaan ivm school voor de kids, zijn van een koude kermis thuisgekomen en vragen zich af waarom ze uberhaupt zijn weggegaan.

    De kids van vrienden van mij uit Canada willen weer zo snel mogelijk terug.

    School in Canada vonden ze al niet leuk,maar dit in Nederland slaat alles.

    Gepest worden , geen ontzag leerkracht, slecht onderwijs.Rommelig in de klas etcetera.

  • elvira

    Ik ben het met Peter eens. Als het je puur om het onderwijs van je kind(eren) gaat, zou ik maar in Portugal blijven!

  • stippel

    Laat je niet gek maken hoor Jan. Zoveel mensen, zoveel verhalen. Wij zijn ook mede vanwege het onderwijs teruggekomen van Aruba naar NL en zijn heel tevreden over het NL onderwijs. Aandacht voor het individuele kind, mogelijkheden voor extra begeleiding als er problemen zijn, kleine scholen… Misschien scheelt het dat wij in een dorp zijn gaan wonen en bewust voor een kneuterig schooltje hebben gekozen… Met middelbaar onderwijs wordt het weer een heel ander verhaal, helaas.

  • liselotte

    Dag Jan,

    Vertel eens wat meer over uw zaak, ik heb zelf nu een horecazaak in belgie maar ben met een vriendin aan het kijken om iets in het buitenland te doen, we zijn onlangs naar portugal geweest en dat sprak ons ook wel aan.

    Wat zijn de wetgevingen ed., wij zijn van belgie, maar denk niet dat dat zoveel verschil uitmaakt?

    Groetjes Liselotte