nee ik heb gezegd dat ze hier ( IN CANADA) vaak als loosers gezien worden en dat mijn ervaring is dat ze inderdaad vaak niet zo succesvol zijn.
John, ik zie net je antwoord. Nee zo bedoelde ik het niet, en mensen die dolgelukkig zijn met hun baan (of land, of leven, of wat dan ook) moeten daar absoluut bij blijven! Mijn verontschuldigingen als dat er wat krom uitkwam.
Mijn ervaring bij verschillende bazen is dat SOMMIGE mensen te lang blijven hangen, niet meer wegkunnen of -durven en “hun tijd uitzitten”, soms wel 10 jaar lang. In dat geval denk ik dat een beetje durf het leven wat fijner voor hen had gemaakt. Het was zeker niet mijn bedoeling om iedereen met mijn opmerking over één kam te scheren! Hopelijk heb ik wat verduidelijkt wat ik eigenlijk probeerde te zeggen.
Dit is nu juist wat ik bedoel: men stelt een vraag. Vervolgens volgt er een antwoord zonder waarde oordeel en met de weergave van de gepercipieerde werkelijkheid van de maatschappij (de modale burger zal het een rotzorg zijn of iemand zichzelf in Madagascar bij een oerwoudstam helemaal heeft gevonden of dat iemand in Zuid-Frankrijk 4 jaar artistiek heeft kunnen ontplooien). Maar dit antwoord word direct aangevallen.
In de brede maatschappij draait alles om materialiteit tegenwoordig. Zie de commerciele TV met de huizenshows, loterijenshows, beautyshows, kookshows enzovoorts enzovoorts. Zie de merkencultuur (heus niet alleen op het schoolplein), de druk om altijd maar hoger opgeleid te worden enzovoorts enzovoorts.
Ik beschrijf alleen maar de situatie.
Of het interesseert ze gewoon helemaal niets. Dat kan natuurlijk ook en heeft niets met kortzichtigheid of iets dergelijks te maken. Mijn grootmoeder bijvoorbeeld heeft een belevingswereld die stopt bij de dorpsgrens. Daar pas ik me aan aan zodat je de relatie goed houdt.
De meeste burgers zitten prima op hun plek in NL en hebben geen behoefte aan verhalen over plaatsen en culturen waar ze nooit zijn geweest. Die hebben daar verder geen bedenkingen bij. En het maakt ze ook niet meer of minder mens.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?