Op een huurhuis is niets mis, althans niet in Nederland waar het eigenlijk best heel gebruikelijk is dat men huurt..soms levenslang.
Mijn ouders en schoonouders hebben nooit anders gedaan, echter in Canada is het helemaal niet zo gebruikelijk.
Tuurlijk als je jong bent en net begint of als student dan is het vaak huren, maar toch is het doel zo snel mogelijk kopen
Leuke hiervan is dat als je huis afgelost is, je gratis woont, want vermogensbelasting op een huis waar je zelf in woont is er niet.
Eigenlijk is het hier zo als je 35/40 jaar bent en je huurt nog steeds je eigenlijk als een looser gezien wordt.
Wij hebben zelf een paar verhuurhuizen en ik merk ook inderdaad dat huurders in de leeftijdsgroep die ik net aangaf niet echt succesvolle mensen zijn.
Maar goed over dat met hangende pootjes, ik denk dat het niet zozeer de terugkeerder is die de tem hangende pootjes gebruikt, het zijn de mensen die zelf nooit gegaan zijn.
Misschien is het voor hen wel een soort van genoegdoening??..het zie je wel systeem
Hoewel ik zelf geen enkele vorm van heimwee heb, moet ik wel eerlijk bekennen dat toen mijn man en ik het laatst over begraven hadden ik ineens bedacht dat wij door onze vele verhuizingen eigenlijk geen plek hebben waarvan wij zeggen dat is de plek waar ik begraven zou willen worden.
Wij zijn in Nederland een aantal keer verhuisd en hier in Canada zijn we ook al van de ene naar de andere provincie gegaan…over 2.5 maand gaan we weer, maar nu hoop ik naar ons forever house
Altijd laten leiden(lijden;- )door werk..behalve dan deze aankomende verhuizing.
Dat is natuurlijk de keerzijde van een woonomgeving die verder reikt dan de kerktoren (die zin vond ik zo leuk die werd hier van de week gebruikt door iemand)