studie, werk en vrijheid

• anne

Bianca, ik ben het volledig eens met je as je zegt dat de kans groot is dat het geld in de verkeerde zakken verdwijnt. Dit blijkt wel uit de berichtgeving rondom dit onderwerp de afgelopen jaren. Laten we ajb geen geld in een bodemloze put gaan storten.

Bovendien interesseert het mij niet als iemand uit egoisme ontwikkelingswerk ingaat, als het ontwikkeingswerk maar een stevige basis levert voor de bevolking om de draad zelf op te pakken. Wie zijn wij om over de motieven van iemand te oordelen?

• Peter

Het lijkt me niet eenvoudig een prive school te bekostigen van een vrijwilligerssalaris eerlijk gezegd. Maar ik ben niet bekend met deze sector dus misschien valt het allemaal wel reuze mee.

• Bianca

Helaas, prive scholen, Amerikaanse scholen en internationale scholen zijn peperduur, met name de laatste twee en voornamelijk weggelegd voor expats waarvan het bedrijf de kosten op zich neemt.

Mijn kinderen zitten ook op een prive school en de kosten zijn niet mis maar beter dan de regeringsscholen want daar is de kwaliteit van het onderwijs erg belabberd.

Enne werken voor een internationale organisatie die genoemd worden is niet makkelijk. Ze stellen hoge eisen aan hun personeel en dat is natuurlijk niet voor niets. Ze hebben niks aan personeel als zij na een half jaar te kennen geven terug te willen naar NL omdat zij heimwee hebben of om andere redenen het niet trekken.