Kinderbij- en kindertoeslag bij emigreren Marokko?

• -

Blijft je recht hebben op kinderbij- en kindertoeslag als je vanuit Nederland naar Marokko emigreert?

Alvast bedankt!

• Wilfred

wat een grappige naam heb je. Hebben je ouders veel over na gedacht over dat streepje?

• -

Bedankt… dat helpt me goed op weg hoor! Als je niets zinnigs te zeggen hebt, reageer dan gewoon niet! Er is een reden waarom ik mijn naam niet bekend maak en dat heb je maar te respecteren. Over jouw naam en de originaliteit ervan valt ook een hoop te zeggen, maar ik zal mij niet verlagen tot dat niveau. Triest… dat is alles wat ik er verder nog over kwijt wil. Einde discussie!

Iemand die wel iets zinnigs met betrekking tot mijn vraag kan vertellen? Heel graag, ik en anderen zouden er enorm mee geholpen zijn.

• aisha

het antwoord is ja ziie de site van de svb

http://www.svb.nl/internet/nl//internationaal/uitkering_buiten_nederland/voorlopig_export_akw.jsp

• aisha

Hallo - hier het land invoeren en dan heb ik deze informatie verkregen

http://www.svb.nl/internet/nl/internationaal/uitkering_buiten_nederland_i/index.jsp

groetjes

• -

Bedankt voor het antwoord waar ik wel mee verder kan!

Echter:

Als u of uw kind in dit land woont, kunt in aanmerking komen voor kinderbijslag, zolang u ook aan de overige voorwaarden voldoet.

Dat is nu juist de onduidelijkheid… ik en mijn kind wonen hier dan niet meer, maar in Marokko! Werk doe ik ook daar, ik schrijf mij uit bij de gemeente en verkas naar Marokko. Heb ik dan dus ook recht op kinderbijslag!?

Bedankt!

• Expat

Wij verhuisden naar de VS en kregen niks meer.Lijkt me logisch.

Wellicht dat voor verhuizen naar de VS andere regels gelden.Dan kan ineens alles.

• Bianca

Zodra jij en jouw kind(eren) NL verlaat heb je geen recht meer op kinderbij en toeslag. Dat is eigenlijk ook wel logisch want je woont niet meer in NL.

Er kan echter wel een uitzondering zijn en dat is als je voor een nederlands bedrijf of voor de overheid werkt in het buitenland.

Maar je kunt het beste bij de SVB zelf vragen, bel de vestiging in Utrecht op en zij kunnen alle vragen beantwoorden.

• suzanne

Hoi,

Ik denk dat je inderdaad het beste rechtstreeks de SVB kan bellen.

Wat ik weet is dat je bepaalde uitkeringen mee kan nemen, die onder de BEU wet vallen(ook kinderbijslag) ALS je verhuist naar een land waar Nederland een controleverdrag mee heeft en volgens mij valt Marokko daar ook onder.Dit met name om controle op uitkeringen te hebben, omdat mensen in het verleden misbruik van hebben gemaakt.Ik vind het een prima zaak.

Kijk maar op de site van de SVB en als je nog vragen heb gewoon bellen, en als het kan moet je het zwart op wit vragen en getekend.Dan kunnen ze je later niets verwijten.

Geniet van je nieuwe leven in Marokko meid, want hier wordt het toch alleen maar erger en tot rust kom je al helemaal niet meer.

suc6 Sherry

• Marjorie.

Wat wordt hier erger dan ? gaat het nog meer regenen als nu ?