emigratie mislukt? Libelle

• Lara Aerts

@ expat

Zou jij over je op handen zijnde emigratie willen vertellen in een magazine (Grazia)? Ik schrijf voor dat blad een artikel over vrouwen (25-40 jaar) die zich orienteren op een verhuizing naar het buitenland.

Ik hoor/lees graag: laraaerts@mac.com

Expat schreef:

>

> ehhh, maar niet terug keren naar Nederland, Saskia :-) ?

>

> Ik herrinner me dat bij onze terugkeer uit de VS alles hier

> in NL zo vreselijk klein leek…en nog steeds hebben we er

> moeite mee.Vandaar dat we alles te werk stellen zo snel

> mogenlijk hier weg te kunnen.Alles wat leuk aan NL is kun je

> ook importeren…

• suzanne

Ook ik vind de oproep een verkeerde woordkeus.Mislukt is niet het juiste woord.Ik denk zelf dat een ieder die teruggekeerd is naar Nederland zijn eigen reden heeft om terug te keren.Dan hoeft het nog niet mislukt te zijn.

Ik vind het juist heel moedig van mensen die emigreren om de stap te wagen naar een ander land te vertrekken.

Ik vertrek zelf ook uit Nederland, maar als het om de een of andere reden niet gaat, kom ik gewoon weer terug, maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd en ben weer een ervaring rijker…….. dus toch niet mislukt

Suzanne

• Expat

Ehhh,nee…ik wilde alleen een uitzondering maken voor Volkskrant of Opzij

:-)

Bovendien, tussen de beslissing om te Emigreren en de daadwerkelijke emigratie gaat nogal wat tijd zitten…het zou zomaar kunnen dat we pas 2009 weg zijn.Dat heeft te maken met dat je in het buitenland een school voor de kinderen moet vinden, een koophuis moet kiezen (huren is niet zo gebruikelijk), Visa moet regelen…enz enz enz.

Maar succes met het artikel, het is altijd leuk te lezen over hoe anderen geémigreerd zijn!!!

• boos

Wat is dit???? Wat een schandaal.

Zeker een troela van 22 jaar en net klaar van de school voor journalistiek. Totaal geen mensen kennis, laat staan kennis van de wereld.

“S Avonds lekker stappen met vriendinnen en door de weeks op naaldhakjes en mantelpakje op ”de zaak'rondlopen en zeggen hoe geweldig zij is en wat voor leuke ideen zij heeft.

Zij is ondanks of dankzij haar jonge leeftijd al mislukt.

Advies : Eerst nadenken voordat je at opschrijft. Je kwetst mensen enorm hiermee.

Stel dat je bij een ander blad gaat werken. Dan vind je ook niet leuk als men over je zegt : “Zeker bij Libelle mislukt”.

• stippel

Nounou, als je zo op elke slak zout gaat leggen… En wat is de Libelle nou helemaal? Een gezellig blaadje voor bij de tandarts, toch? Verwachten we daar diepgravende psychologische analyses van? Nee toch, alleen een beetje feelgood-geneuzel denk ik zo… Ik voel me in elk geval niet echt aangesproken en al helemaal niet beledigd.

• anne

boos schreef:

>

> Wat is dit???? Wat een schandaal.

>

> Zeker een troela van 22 jaar en net klaar van de school voor

> journalistiek. Totaal geen mensen kennis, laat staan kennis

> van de wereld.

> "S Avonds lekker stappen met vriendinnen en door de weeks op

> naaldhakjes en mantelpakje op "de zaak'rondlopen en zeggen

> hoe geweldig zij is en wat voor leuke ideen zij heeft.

>

> Zij is ondanks of dankzij haar jonge leeftijd al mislukt.

>

> Advies : Eerst nadenken voordat je at opschrijft. Je kwetst

> mensen enorm hiermee.

>

> Stel dat je bij een ander blad gaat werken. Dan vind je ook

> niet leuk als men over je zegt : “Zeker bij Libelle mislukt”.

Volgens mij heeft de Libelle redacteur in haar tweede post al gezegd dat haar woordkeuze niet de juiste is geweest. Dan vind ik het wel een beetje overtrokken om zo te reageren eerlijk gezegd. Waarom zou je je laten kwetsen door iest wat gelijk al ontkracht is? Je maakt het je zelf dan wel erg moeilijk.