emigreren of niet?

• Yioke

Binnenkort vertrek ik naar Griekenland en vraag mij af of ik oficieel moet emigreren. Kan iemand mij vertellen hoeveel tijd je in Nederland door moet brengen om hier ingeschreven te blijven staan?

Bij voorbaat dank voor de info.

• aisha

Hallo

Bij onze gemeente moet je je uitschrijven als je langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft dan heb je ook geen recht meer op het ziekenfonds ed.

Of je kan een (post) adres achterlaten dan kan je gewoon ingeschreven laten staan maar dat,s voor ons geen optie i.v.m kinderen en de leerplicht.

Wij gaan dus binnenkort emigreren

succes

• Yioke

Bedankt voor je reaktie!

Je moet je dus larten uitschrijven als je langer dan 8 maanden in het buitenland verblijft. Kan iemand mij ook zeggen hoeveel tijd je dan weer in Nederland moet doorbrengen?

B.v.d.

• Hans

het is allemaal niet zo eenvoudig als het lijkt….binnen de EU vragen de meeste landen op de gemeente waar je je laat inschrijven een bewijs dat je bent UITGESCHREVEN uit je vorige gemeente. Zonder dit bewijs schrijft men je NIET in…met alle gevolgen van dien dus. Zonder bewijs van inschirjving GEEN visum….geen ziekenfonds…geen bankrekening…etc…etc…etc…dus denk effe na wat je wilt gaan doen.

Verder lijkt het me niet echt normaal om je NIET uit te schrijven uit NL …dan lopen ook de fiscus etc…etc gewoon door hier…wederom met alle gevolgen van dien.

Voor Duitsland en Belgie kan ik je dit 100% garanderen;-) Voor Denemarken ook trouwens.

succes.

Hans

• Yioke

Bedankt Hans. Je hebt mij over de streep getrokken om het toch te doen. Als jij of iemand anders nog meer waardevolle informatie kan verstrekken, dan graag!

Joke

• chantal

Hallo,

Mag ik vragen waar jullie(yioke en aisha.) heen gaan emigreren?

Daar wij ook met deze plannen lopen.

groeten chantal.

• Yioke

Ik ga naar Griekenland!chantal schreef:

>

> Hallo,

>

> Mag ik vragen waar jullie(yioke en aisha.) heen gaan

> emigreren?

> Daar wij ook met deze plannen lopen.

>

> groeten chantal.

• chantal

Mag ik je eens mailen? Daar wij ook deze plannen hebben om naar griekenland tegaan.

• Yioke

Ja natuurlijk Chantal