ervaring gevraagd meenemen (huisdier) vliegtuig

• aisha

We vertrekken dus binnenkort maar onze kat hij heeft de benodigde prikken gehad en zal ongeveer 8 uur vliegen en een overstap 2 uur en dan nog eens 5 uurtjes rijden voor we op de plaats van onze bestemming zijn .

Wat is het beste een verdoving tijdens de vlucht oh het katje de stress niet aandoen en hem aan mijn broertje geven wat natuurlijk weer heel sneu is voor de kinderen, maar het beste voor de kat

Ben angstig dat er wat met hem gebeurt tijdens de vlucht de regels zijn daar(Pakistan) niet zo streng maar de kat zal binnen moeten blijven i.v.m de vele straathonden/katten.

• Aad

Hoi Aisha,

Wij zijn op 1 januari geemigreerd naar Costa Rica en hebben onze 15- jarige poes meegenomen. Wij hebben besloten haar niet te verdoven gezien de leeftijd. Ze heeft toch ruim 18 uur in haar Bench gezeten maar heeft de reis goed doorstaan. Bij de tussenlanding in Miami heeft het cabinepersoneel van Martinair haar zelfs even wat water gegeven en een rondje laten lopen. Het kan dus heel goed hoor want je wilt toch het liefst je huisdier meenemen. Wat wij wel gedaan hebben is na het instappen in het vliegtuig het personeel gevraagd of zij wisten dat er een poes aan boord was. Het dierenverblijf wordt nl dan op temperatuur gebracht.

Gewoon doen dus!! Heb je meer vragen mail maar!

gr Aad

• Joke.

Als je broertje haar wilt hebben, dan zou ik dat doen.

Ik heb mijn kat niet meegenomen naar Zuid-Afrika.

Ik nam wel een hond mee terug.

Op zich ging dat heel goed.

Wel bijtijds aan KLM doorgeven (ze hebben daar een aparte afdeling voor) dat er een kat meegaat.

Vraag aan hun wat zij adviseren wat verdoving betreft.

Joke.

• Saska

Het beste kun je bij de maatschappij waar je mee gaat vliegen de informatie vandaan halen.

Oa welke kennels ze willen zien.

Ik weet bv dat op Canada in de winter geen huisdieren meevliegen.

Wel weet ik dat verdoven uit de boze is, dit omdat ze in het ruim zitten het daar veelkoeler is en ze dan kunnen stoppen met ademen.

Vooraf de kat aan de kennel laten wennen…zijn/haar eigen dekentje erin.

Ervaringen van mede emigranten hier is eigenlijk dat er geen enkel huisdier zwaar gestressed het vliegtuig verlaten heeft.

• Sophia

Ik sluit me bij Saska aan aisha, zeker als hij in het ruim gaan, niet verdoven. De kat kan luchtziek worden en als niemand hem in de gaten houdt kan dat fataal zijn. Als hij in de cabine meereist kan je het overwegen… maar het is het beste om bij de dierenarts advies in te winnen.

Luchtmaatschappijen zijn ontzettend voorzichtig met huisdieren, dus je hoeft niet bang te zijn. Als je de kat van tevoren laat wennen aan de kennel en meeneemt in de auto e.d. zal het vast geen probleem zijn. Hij zal eventjes bang zijn,maar al gauw zich vervelen en gaan slapen.

Als je hem achter kunt en wilt laten bij je broertje is dat natuurlijk iets beter, maar dat hangt van je band met de kat af! Voor sommigen (zoals voor ons) is het familie, voor anderen is een kat een kat….. dat is zo persoonlijk.

Succes met de beslissing!

• aisha

Dank jullie wel voor jullie meningen

uiteraad gaan we informatie inwinnen dierenarts en nog extra inenten geen verdoving denken jullie en zullen we het aangeven vliegtuigmaatschappij

ziet er naaruit dat de kat toch meegaat was/ben alleen angstig dat we een risico met zijn leven/nemen maar dat blijkt toch wel mee te vallen geloof ik

• Saska

Er is er maar een die die beslissing neemt natuurlijk, maar als ik nog een keer wat mag zeggen.

Zeker voor je kinderen NEEM HEM MEE.

Wij hebben destijds gekozen de kat in Nederland achter te laten, dit was mede omdat het ineens zo snel ging en hij zijn entingen niet up to date had.

Verder zouden wij tijdelijk bij familie inwonen op een farm, die willen geen beesten binnen en wij wilden hem niet meenemen, onvoorbereid de winterkou ingooien en vervolgens door de coyotes op laten eten.

Zeker mijn jongste heeft heel wat traantjes gelaten en ondanks dat wij weten dat hij in een heel goed huis terecht kwam, deed het mij ook meer dan ik destijds toe wilde geven.

Achteraf denk ik wel eens we hadden zijn shots up to date moeten laten brengen hem tijdelijk bij mijn ouders laten logeren en met de eerste de beste visite mee laten komen…die stonden tenslotte de eerste zomer al op de stoep (alleen wisten wij dat ook niet van tevoren)

En zoals Sophie al zei..ze zullen zich vervelen en gaan slapen.

Nog even over dat verdoven, volgens mij is het vanuit de vliegmaatschappij verboden, maar dat weet de dierenarts wel.

Toen wij hier weer gingen verhuizen, had ik bij de dierenarts wel een soort van slaappil gehaald, ik moest 6 uur met de auto en wilde hem rustig laten slapen.

Nou dat heeft hij gedaan (nieuwe kat dus), hij miauwde in het begin iets..ging toen slapen.

Eenmaal op de plaats van bestemming, haal ik hem uit zijn kennel en zie de slaappil in zijn vacht zitten ;-)

• ger cornelissen

Ik heb jullie berichten allemaal gelezen maar mis het papieren gedoe, is dat niet nodig . Want aders ben ik voor niets bezig, ik ben van plan mijn hond mee te nemen naar China GerSaska schreef:

>

> Het beste kun je bij de maatschappij waar je mee gaat vliegen

> de informatie vandaan halen.

> Oa welke kennels ze willen zien.

> Ik weet bv dat op Canada in de winter geen huisdieren

> meevliegen.

>

> Wel weet ik dat verdoven uit de boze is, dit omdat ze in het

> ruim zitten het daar veelkoeler is en ze dan kunnen stoppen

> met ademen.

> Vooraf de kat aan de kennel laten wennen…zijn/haar eigen

> dekentje erin.

> Ervaringen van mede emigranten hier is eigenlijk dat er geen

> enkel huisdier zwaar gestressed het vliegtuig verlaten heeft.

• Saska

Ja dat is zeker wel nodig, elk land is verschillend houd zeker ook in de gaten of er sprake is van quarantaine oid.

Ik denk dat daar niet op ingegaan is omdat er in de eerste posting vermeld werd dat de shots up to dat waren.