hallo mensen,
Ik heb een UWV-WGA arbeidsongeschikten uitkering.Op dit moment ben ik voor 80/100% arbeidsgehandicapt, maar ik weet niet of dat in de toekomst zal veranderen.Mijn verzekeringsarts ziet mij weer voor 20 uur werken in de toekomst.Ik hoop het wel want thuis zitten is niks.Ik heb naar het UWV gebeld en die vertelden mij dat ik mijn uitkering kan meenemen omdat het land waar ik naar toe ga Aruba, een verdrag heeft met Nederland.Ik moet ze alleen minimaal 3 weken voor vertrek melden waar ik heen ga en adres in het buitenland doorgeven. Ik heb 26 dienstjaren maar ben helemaal opgebrand.Ik wil wel weer werken maar ik kan psychisch geen 40 uur meer aan.Vandaar dat ik de beslissing heb genomen om weg te gaan in augustus 2008.Ik heb een klein huisje (geen villa) op Aruba, dus een binding heb ik wel met dat land, de taal versta ik , maar spreken gaat nog wat moeizaam.
Komt het iemand bekend voor om je uitkering mee te nemen en waar ik eventueel rekening mee moet houden.En wat betreft de ziektekostenverzekering of ik ook verzekerd ben als ik op Aruba zit of dat ik iets anders moet ondernemen.
Graag serieuse reacties
Groetjes Sherry