wat voor soort mensen zijn jullie??? willen jullie alles pasklaar hebben…moet het lezen en schrijven kunnen…of zijn jullie avonturlijke types die ook met een basic leven goed terrecht kunnen komen. en last en not least……$$$$$$$ is zeer belangrijk.
categorie 1 moet ik doorverwijzen naar Panama,Mexico,Uruguay,Antillen of de DR. CR lijkt me idd ook druk bezet en is erg duur geworden. Tal van idioten hebben veel geld verloren met zgn koffieplantages…of met teakhout investeringen…niet doen dus.
De tweede categorie kan terrecht in Paraguay,Bolivia,Ecuador of Honduras/Nicaragua.
Colombia en Venzuela zou ik ten zeerste afraden gezien de zeer onstabiele situaties aldaar..
Brazilie daar kan vanalles…..een geweldig groot land!! Echter ook veel contrasten…veel geweld.(vooral de grote steden in het zuiden)…en de cultuur moet je liggen.
Je zult toch echt iets specifieker moeten worden wat je wilt en idd hoeveel je ongeveer wilt besteden.
Met 10.000 euro aan contanten kun je het wel shaken. Zuid-amerika heeft veel valkuilen en is NIET makkelijk om daarheen te emigreren en werkelijk succes te hebben. het bed& Breakfast principe is idd erg afgezaagd en iedere gek wil dit gaan doen. Daarom gaan er ook zoveel de fles op. Heb je in NL wel eens in de horeca gewerkt ..??? Weet je wat er op je af komt bij een B&B runnen???
Probeer eens iets origineels te verzinnen!!! telecommunicatie en dienstverlening zijn enorme groeiers in zuid-Amerika…..;-) de hele Agri business ook trouwens. Als je soja bonen of melkvee wilt gaan doen kan je zo terrecht in paraguay…krijg je nog subsidie ook!! Gouden toekomst verzekerd….je moet wel afgelegen willen wonen…en niet bang zijn voor een paar muggen…LOL.
Enne…ja…je spaans (of Portugees mocht je naar Brasil willen) moet GOED zijn. anders kun je wel inpakken.
suerte
Hans