terug naar nederland

• Teun van kooten

goede dag allemaal.ik ben verhuisd naar mexico nu hebben wij besloten om in nederland te gaan wonen samen met mijn vrouw.ik heb alles verkocht.ik heb ook geen huis meer.wat zijn er voor regels voor mij van toepassing om een huis te huren in nederland.bij voorbaat dank.

• Ernesto

Waarom kijk je niet op de site van de gemeente waar jij wilt gaan wonen, klik op Huisvesting bijvoorbeeld, gewoon je hersens gebruiken? Geen gek idee, he?

• dirk

je kan op internet overal huurhuizen vinden in de vrije sector die je vaak gelijk kan huren.de prijzen verschillen behoorlijk dus even goed zoeken.als je een huis van de gemeente wilt huren dan moet je ingeschreven staan,en daar is vaak een wachtlijst.succes!!

• mil

funda.nl

• Niels

Wat een typische Hollandse botheid, kan het wat normaler?

• Niels

Hoi Teun, kijk even goed rond bij woningbouwverenigingen in de plaats waar je wilt gaan wonen.

Is je vrouw Mexicaanse? Ben niet zeker of ze zich dan zo maar met jou in NL mag vestigen. De regels voor het menemen naar Nederland van een buitenlandse partner zijn inmiddels kafka-esk geworden. Zie: www.buitenlandsepartner.nl

• Hans

Je echtgenote mag 3 mnd (90 dagen) blijven…daarna moet ze terug naar mexico en moet je en zogenaamde MVV aanvragen voor haar. Of je met haar getrouwd bent of niet maakt niets uit voor de NL wetgeving. raar maar waar. In veel landen is dat wel anders….

OO ja …ze zal EERST Nederlands moeten leren vooraleer je het MVV visum gaat aanvragen. Houd daar rekening mee.

Het is niet goedkoop (!) en vergt nogal wat moeite. Ik wens je veel succes bij het hele gebeuren want dat zul je nodig hebben!!! O ja…op de site van de IND staat iets dat je gemiddeld 3 maanden wachten moet vooraleer ze het visum toekennen…ja er maar rustig vanuit dat dit VEEL langer zal gaan duren. Sorry maar zo is het….

kijk anders zelf effe bij www.IND.nl

enne….welcome back!

suerte!

Hans

• Teun van kooten

ik heb vernomen van een vriendin dat ik een verlengd visum kan aanvragen voor een jaar.en dat de inburgerings cursus in nederland kan worden afgenomen.ik probeer contact te krijgen met de woningbouw vereniging maar het e mail adres werkt niet.mijn moeder heeft al een woonpas aangevraagd. bedankt voor de antwoorden.inderdaad in mexico zijn de mensen een stuk vriendelijker.Niels schreef:

>

> Hoi Teun, kijk even goed rond bij woningbouwverenigingen in

> de plaats waar je wilt gaan wonen.

>

> Is je vrouw Mexicaanse? Ben niet zeker of ze zich dan zo maar

> met jou in NL mag vestigen. De regels voor het menemen naar

> Nederland van een buitenlandse partner zijn inmiddels

> kafka-esk geworden. Zie: www.buitenlandsepartner.nl

• Hans

nee inburgeren moet ze in mexico doen. taal leren en de cultuur (nou ja…cultuur)…

dat kan niet hier…da's namelijk de hele opzet van de wetgeving!!

zij moet TERUG naar land van herkomst. helaas…

ind.nl

tsja veel nederlanders zijn niet echt vriendelijk tov buitenlanders. Weet je zeker dat je wel hier wonen wilt??

suerte!!

Hans

• Saska

Is het mogelijk om alles eerst in Mexico te regelen en dan samen te komen?

Wat is Nederland streng geworden..op zich niet verkeerd, gezien het misbruik in het verleden.

Maar wel frustrerend dat de mensen met goeie bedoelingen daar onder moeten lijden.(lijkt mij)