Emigreren naar Chilli

• Robertino

Beste mensen ik heb een relatie met een Chileense vriendin en ze kan niet wennen in Nederland en ik ben helemaal gek van Chilli en ben van plan om naar Santiago de Chile te emigreren.

Ik heb meer informatie nodig zijn er meer Nederlanders daar die ervaringen hebben.

Zijn er meer mensen die ervaring hebben wat betreft werken en wonen in Chilli ?

Is er veel werk voor een alround timmer,loodgieter, tegelzetter ?

Groeten, Robertino

• Pat

Hoi Robertino,

een hele tijd geleden deed Jantine wat jij wil doen. Zij vertrok met haar vriend, een Chileen naar Santiago de Chile. Het is al een hele tijd geleden dat ze zich nog gemeld heeft. Zoek even terug in de oudere berichten, waarschijnliojk vind je haar mailadres bij één van haar berichten.

Pat

• Robertino

Hoi Pat,

Bedankt voor je berichtje hier heb ik wat aan.

Groetjes, Robertino

• Pietje

Gewoon verhuizen. Als het niet lukt dan kun je dan kijken naar wat wel of niet zou kunnen. Veel Zuid-Amerikanen met Europese partners verhuizen echter naar Spanje. Daar heb je de taal / cultuur maar ook een economie van betekenis zodat je kinderen ook een kans krijgen.

• Hans

bovendien worden veel zuid-amerikaanse schooldiplomas erkend in spanje zonder veel poespas….probeer dat eens in NL!!!

Om over het weer maar te zwijgen.

Hans

• Jantine

hoi, idd heel lang niet op dt forum geweest. Ik woon nog steeds in Chili, nu bijna twee jaar. Ik heb inmiddels ook wat andere nederlandse meiden ontmoet die hier ook wonen met hun chileense partner en de nederlandse vriend van een goed chileense vriendinnetje hier gaat waarcshijlij hier zeer binnenkort wonen. Ik sprak geen woord spaans op de dag dat ik hier aankwam en ik was er er ook nog nooit geweest maar vanaf dag 1 voel ik me hier helemaal thuis. Chili is een erg mooi land en heeft vele mogelijkheden. Werk vinden is lastig, maar als je de tijd hebt om eerst de mensen, de cultuur enz te leren kennen, rol je uiteindelijk wel in een baan. Zelf ben ik full-time aan het werk in de outdoor wereld. Mocht je specifieke vragen hebben, hoor ik het wel.

• Robertino

Heel mooi Jantine dat je het daar zo getroffen heeft.

Ik zelf zou daar ook heen willen mijn vriendin is een Chileense we zitten nu nog in Nederland.

We zouden daar ook heen willen wonen in haar geboorteland Santiago de Chile, maar ik moet eerst een contract hebben met een werkgever anders kan ik daar niet wonen heb ik begrepen.

werk vinden is niet makkelijk en vooral als je in Nederland woont niet op deze afstand lastig allemaal.

Ik zoek werk als alround monteur ik werk zelf al 18 jaar voor een grote woningstichting ik plaats mooie keukens compleet met inbouwaparatuur,ik doe tegelwerk, loodgieterswerk, en timmerwerk…….ben heel erg handig met mijn handen .

en wat me daar opvalt dat de mensen niet zoveel geld hebben om er wat leuks van te maken in en aan hun huis …..

beetje lastig allemaal mijn droom is om daar wat pandjes opkopen en op teknappen en doorverhuren aan toeristen , studenten, en andere mensen …wie weet wat bedrijven in Santiago de Chile ?

Jantine schreef:

>

> hoi, idd heel lang niet op dt forum geweest. Ik woon nog

> steeds in Chili, nu bijna twee jaar. Ik heb inmiddels ook wat

> andere nederlandse meiden ontmoet die hier ook wonen met hun

> chileense partner en de nederlandse vriend van een goed

> chileense vriendinnetje hier gaat waarcshijlij hier zeer

> binnenkort wonen. Ik sprak geen woord spaans op de dag dat ik

> hier aankwam en ik was er er ook nog nooit geweest maar vanaf

> dag 1 voel ik me hier helemaal thuis. Chili is een erg mooi

> land en heeft vele mogelijkheden. Werk vinden is lastig, maar

> als je de tijd hebt om eerst de mensen, de cultuur enz te

> leren kennen, rol je uiteindelijk wel in een baan. Zelf ben

> ik full-time aan het werk in de outdoor wereld. Mocht je

> specifieke vragen hebben, hoor ik het wel.

• suzanne

hee,

lang geleden dat iemand hier is geweest maar ik zit er ook over te denken om naar chili toe te gaan.

IK ben 23 en heb mijn vriendje daar zitten, maar hij studeerd nog daarom zou ik graag naar hem toe willen.

ik ben een verpleegkundige en ga ook richting santiago/ vina del mar.

Hebben jullie tips ivm werk, verzekeringen en welk visa je nodig hebt om te mogen werken en langer dan drie maanden achtereen mag blijven?

alvast bedankt.

Groetjes suzanne

• Hans123

Weet je….zuid-amerikanen in het algemeen leven heel anders…..geven dus minder geld uit aan de buitenkant van hun huis;-)

Er wordt wel meer gefeest…en vooral buiten d edeur gegeten. je hoeft GEEN afspraak te maken 2 weken vooraf om eens langs te komen…heel anders dus als in NL.

Waarom maak je je niet zelfstandig?????????????????? waarom blindstaren op eenw erkgever??? Start een eigen bedrijf op……kan me voorstellen dat er veel vraag is naar goed geschoolde vakmensen voral in en rondom de grotere steden.

Ik neem aan dat je wat spaargeld hebt…of een eigen huis.///..welnu…1+1=2..ja? Emigreren met 2000 euro kun je vergeten…zeker naar Chilie….ik schat het prijsnivo in op 90% van NL…dus niete cht veel goedkoper…behalve dan het onroerend Goed…maar dat is dan ook uitzonderlijk duur in NL mede door ons systeem van hypotheekrente aftrek;-)

Veel zuid-amrikanen wennen niet in NL…dat komt vooral door ons sociale klimaat en minder door het fysieke klimaat. Alhoewel ik moet toegegeven dat als je wekenlang zonder zon en met veel regen zit het er niet beter op wordt…daarom zijn veel nederlanders ook zo depressief;-)

Mucho suerte…en chile!!!

(zelf ga ik binnenkort toch naar paraguay…is veel goedkoper….en makkelijker binnen te geraken ..)

hans

• Pphilips Willy

Geachte,

Kunnen jullie mij in kontact brengen met “Jantine”.

IK wil namelijk ook immigreren naar Chili. En dit eind dit jaar. Ik wil namelijk weten welke stappen ik hiervoor moet ondernemen, om te kunnen blijven wonen in Chili.

Hopend op een gunstig antwoord, teken ik,

çGet.) Philips Willy