tips?

• dora

hey, allemaal

ik heb een vraag, mischien is er iemand die me verder kan helpen.

mijn vriend en ik hebben besloten, dat hij deze kant op komt, voorgoed, hij woont in the u.s.a. . ikzelf woon met mijn kids hier. maar waar moet je beginnen? ik wil graag in contact komen ,met mensen die precies de zelfde weg hebben genomen.

bedankt alvast.

• Bianca

Waar is hier?

• dora

hoi bianca.

hier? bedoel ik mee, dat ik zelf hier in nederland woon

• Bianca

Misschien is het een idee dat hij contact opneemt met de nederlandse ambassade aldaar om meer info te verzamelen? Of op de startpagina van usa/amerika te bezoeken en daar wat vragen neer te zetten?

Succes!

• dora

dank je wel.

ik ben gelukkig al wat wijzer geworden! maar elke tip is welkom!

• Elke

Dora, neem eens een kijkje op http://www.usadutch.com/

Dat is een forum waar allemaal Nederlands/Ameirkaanse koppels op zitten. Sommigen trokken naar Amerika, sommigen naar Nederland. Zij gaan je zeker kunnen zeggen welke stappen je kan zetten en welke de voor- en nadelen zijn indien er verschillende pistes zijn die je kan bewandelen.

Ik weet wel dat het als vrouw niet altijd evident is om je (toekomstige) man over te laten komen naar Nederland omdat men eisen stelt aan je inkomen en dat dit een inkomenseis blijkt te zijn die vrouwen dikwijls niet halen…

Veel succes nog!

• Bianca

En voor inkomens eis en het aanvragen van een verblijfsvergunning etc etc ga dan voor meer info naar de site van de IND: www.ind.nl

Was ik vergeten te vermelden.

• Pietje

Op www.ind.nl kun je alles vinden wat je dient te weten. Waarom ga je niet naar de VS? Dat is gemakkelijker met de taal enzovoorts.

• Bianca

Wie zegt dat ik naar de VS wil?

En je herhaalt wat ik al aangaf over de IND. Ben je wel goed uitgeslapen of was je juist erg moe toen je dit berichtje plaatste?

• dora

dank je wel Elke.

zal het zeker doen! bedankt ook namens mijn kids!

dora