Wisselende kansen

• Wenneke

Hoi

Ik wil naar Canada. Punt. Een zusje van mij woont er al en is getrouwd met een Canadees. Ik werk bij de overheid in een MBO functie en ben getraind binnen de organisatie. Geen externe diploma's dus. Geld genoeg gespaard en ik heb me nu al een aantal jaar georienteerd.

Buysse schatte mijn kansen goed in als ik wel Frans leer en de TEF test haal. Het emigrationbureau Quickscan acht het echter niet mogelijk. Wat moet ik nu geloven? Met Buysse heb ik een telefonisch consult gehad en met 3 punten voor frans heb ik de vereiste aantal van 67 (oid).

Nu heb ik deze vragen.

Waar kan ik het beste frans leren voor de test en waar vind ik info over het niveau? (Niet het taleninstituut Vught. Dat is wel erg duur.)

Wat moet ik nu geloven? Buysse of EB? En hoe kan ik mijn kansen vergroten?

Wil iemand me helpen of adviseren? Ik zou er bijzonder blij mee zijn.

Bedankt. Wenneke

• Saska

Als je die 3 punten voor Frans echt nodig hebt om aan 67 punten te komen zal er niet veel anders opzitten dan aan de studie te gaan.

Ik denk niet dat iemand hier een zinnig antwoord kan geven, want je dossier is hier niet bekend.

De wachttijd is momenteel +++ 2 jaar voor je uberhaupt maar kans maakt om het felbegeerde visum op zak te hebben.

Tijd genoeg om te studeren dat wel ;-)

Kan je zusje niet helpen? sponsoring, baan zoeken etc?

Succes.

• Sophie vdP

Precies, ik zou frans gaan leren… Als je je nu een aanvraag doet voor Permanent Resident, moet je toch bijna anderhalf jaar wachten totdat je je punten mag bewijzen. In de tussentijd kun je ook nog kijken of je een baan kan krijgen met hulp van je zus, want dat levert ook weer extra punten op.

• Wenneke

Hoi

Bedankt jongens. Ik ga in april een intensieve cursus Frans beginnen. Ik wist niet dat je nog tijd hebt om punten te verzamelen. Mijn zusje kijkt natuurlijk uit voor banen. We gaan in juni knalen samen daar. Onderwijl ga ik maar een degelijke vertaling van mijn CV maken, wat nog niet zo eenvoudig is met al die afwijkende termen. Ik ga er werk van maken. Ik was voornamelijk onzeker over de kwaliteit van dit soort bemiddeling. Voor hetzelfde geld geef ik een fortuin uit aan een obscure toestand.

Bedankt iedereen! Wenneke

• Saska

Oh ja de bemiddelen is geldklopperij, als je een hele normale aanvraag hebt is het prima zelf te doen.

Meneer Buyse heeft ons destijds ook graag willen helpen..dat wil zeggen moesten we wel eerst even betalen.

Dat deden wij niet en we zijn er zonder zijn hulp ook gekomen, het geld dat je daarmee uitspaart is alvast een auto ;-)

De aanvraag zelf is al duur genoeg, dus is het zeker de moeite waard om zelf de aanvraag te gaan doen.

Je hebt bij de ambasade ook zeker geen voorrang als je een bemiddelaar inschakelt.

Er zijn er ook die kun je inhuren voor bv een uurtje of twee..het prettige daarvan is dat je bv met hen even je dossier door kunnen lopen alvorens het op te sturen.

De papieren kun je zo downloaden van de website.

Succes.

• Wenneke

Hoi

Bedankt Saska. Zo had ik het nog niet bekeken. Het is inderdaad een hele puist geld. Weet jij toevallig een goed bemiddelaar of waar je die vindt? Wat is het vak van die mensen? Jurist denk ik?

• Saska

Nee hoor er komt geen lawyer of jurist aan te pas.

Je kunt jezelf lekker inlezen op oa deze link

http://www.cic.gc.ca/EnGLIsh/ dan krijg je alvast een hoop antwoorden.

Emigratie consultants die je ook op uurbasis in kan huren zijn oa

http://www.emigratie-adviesbureau-hiltemann.com/

Of Ingrid Beens

http://www.emigratiebureau.com/

Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, als je je onzeker voelt over je dossier, kunnen zij de boel nakijken alvorens je het opstuurt.

Maar echt het is zelf heel goed te doen..gewoon doen en vertellen wat ze willen weten.

Welke streek wil je heen?

• Wenneke

Jij bent echt goed zeg! Hier wordt ik wijzer van! Ik wil naar Toronto. Mijn zusje woont in London. We gaan op banenjacht als ik er ben. Ik werd wat onzeker op de site van de embassy. Dat over die fulltime opleidingen zat me dwars. Ik heb wel diploma's maar die heb ik allemaal 's avonds gehaald en met werkend leren maar ze zijn wel hetzelfde als een voltijd diploma omdat de banen die ik erbij had aan een leerprogramma vastzaten. Ik heb alleen een propedeuse als hoogste opleiding en verder MBO (2 jarig) en heel veel interne opleidingen. In april ga ik frans leren voor de TEF om het aantal punten op te krikken.

Ik ga gelijk kijken op die sites. Maak ik wel een afspraak.

• Cees

Kijkend naar de inschatting van Buysse, denk ik dat je die best kunt aanhouden. Buysse weet over het algemeen wel waar hij het over heeft. Hiermee wil ik iets rechtzetten, omdat ik het gevoel kreeg dat Buysse wat negatief werd belicht.

Heb je Buysse nodig? Dat hangt helemaal af van jouw situatie. In sommige gevallen kan het heel goed zijn een emigratie consultant in de arm te nemen. Wanneer je echter een recht toe, recht aan aanvraag hebt, kun je e.e.a. makkelijk zelf uitvogelen en regelen. Wanneer je je dossier compleet hebt kun je dan gebruik maken van Paul Hilteman of Ingrid Beens om je dossier te checken. Saska heeft de links al gegeven.

Wij hadden een ,vonden wij, “recht door zee” aanvraag en hebben dus ook alles zelf gedaan.

Wat jouw opleidingen betreft. Wanneer ze dezelfde lading hebben als een MBO diploma, heeft het wellicht zin je diploma's te laten vertalen en je opleiding te laten beoordelen door “Nuffic” (www.nuffic.nl). Zelf had ik veel opleiding en curusus bij mijn oude werkgever. Uiteindelijk kon ik voor mijn opleiding 25 punten claimen.

Succes

• John

Hoi, wij zijn met twee kids via visa4you gegaan, een kleine organisatie, dus al een eind goedkoper, wat je zelf wilt doen doe je gewoon zelf en laat de rest aan hun over.

werk zat in de omgeving van London maak je daar maar geen zorgen over. voor de rest gewon veel sites bekijken via google, daar word je pas echt veel wijzer van