Top 2000

• Bianca

Wie luistert via internet naar Radio 2 de Top 2000?

En hoe is dat voor jou om al die liedjes weer te horen?

Voor mij is een groot feest der herkenning en het gevoel weer een beetje “thuis” te zijn.

Maar vooral een balsem voor mijn oren en ziel naast al dat arabisch gejengel.

• Joke.

Hoi.

Ik uister veel naar Radio 10 gold.

Zij zijn ook met de top 4000 bezig.

Normaal draaien ze ook veel nummers uit de jaren 60'70'80.

Harstikke lekker om weer te horen.

Ik geniet daar ook van.

Weet je wat ik gisteravond ook ontdekte?

Clips van hits uit die tijd op Youtube.

De tijd van Toppop en zo.

Grappig om weer te zien.

Joke.

• Bianca

Ja, leuk is dat he? Al die oude hits/clips en dan vooral die kleding en dito kapsels!

Om je te bescheuren. Maar het betekent ook dat je zelf ook ouder wordt en dat is soms best wel even slikken.

• Marco

En zowiezo is het soms lekker om je “eigen” muziek te horen. Hier in Mexico luisteren we naar Radi0 538 en we vinden dat super om zowiezo die “Nederlandse” humor te horen en de muziek ook.

Maar toch groeten uit: Playa del Carmen…….Mexico

• Joke.

Ja, de humor, het vertrouwde van je eigen taal en mentaliteit, uitdrukkingen en rechtstreeks met elkaar zijn.

Je weet ook dat nederlanders nerderlandser worden in het buitenland, he?

Molentjes en tuinkabouters, luisteren naar nederlandse smartlappen, iets dat je vrower als ondenkbaar had gezien. :)

Wij hebben het zelf alleen met nederlandse liedjes/pop, vroeger in NL gaven we daar niets om, nu zingen we ze luidruchtig mee.

Joke.

• Joke.

Ja, ik keek naar een clip van Massada.

Toen waren ze jong en knap, nu rondbuikige ouwe knakkers. :D

Kleding en kapsels, ja!

Theatraal, soul broeken die te strak zaten, de eerste mannen met make-up, zoals de zanger van The Baby's.

Toch had het wel wat!

En ja. ik wordt ouder! Getsie. ;)

Toch heb ik het idee dat de muziek van vandaag de dag het niet haalt bij de jaren ‘70, 80’.

Groetjes vanuit een muggen dansend Noorwegen.

• Bianca

Ben het helemaal met je eens over de muziek van de jaren ‘70 en ’80.

Maar vergeet ook de '60 jaren niet!

De tegenwoordige muziek kan nog weinig van mijn goedkeuring krijgen, en ik zal maar zwijgen over de clips. Is vaak een gruwelijk op zich: heb je er een gezien, dan in principe bijna allemaal.

• Sophia

Hi hi, ik ben dan helemaal een ouderwets type, wij luisteren beide het liefst naar *slik* klassieke muziek………. hoewel ik de lekkere rock & roll uit de jaren 50 en 60 ook goed kan verdragen, later dan dat, BEH!

Ik denk dan ook niet dat muziek iets met leeftijd te maken heeft, wat ze hier overal uit de luidsprekers blehren is naar mijn idee geen muziek, maar herrie… en als we het zo eens aan zo'n supermarkt medewerker vragen dan zeggen ze “och ik hoor het niet eens”. Wat heb je daar nu aan… als je die herrie opzet wil je het toch ook horen?

Dus nee, ik luister niet naar de radio, maar goed, dat deed ik in Nederland ook al niet!

• Bianca

Weet je wat het rare is? Sinds de geboorte van onze eerste kind luister ik ook nauwelijks naar de radio. Ik wilde rust voor mijn kind destijds zodat zij goed zou slapen en zo. Alleen als ik in de auto zat naar mijn werk had ik de radio aan.

Toen beide kinderen wat groter waren en vooral in het weekend wat wild waren (en ze konden niet buiten spelen) zette ik de radio aan op een klassieke zender.

Ze veranderden op slag en gingen braaf spelen; ze vonden het ook mooi om te horen. Hier heb ik de radio ook niet aan, hoewel ik een engelstalige zender kan ontvangen, is hun engels met een zwaar arabisch accent en de muziek die zij draaien: aargghh!!!

Nee, dan liever zo nu en dan een cd'tje.

• Expat

En ik maar weer dé uitzondering zijn, Bianca…Op radio 1 is af en toe een bijdrage/ dagboekfragment van iemand uit bagdad te horen (vertaald dan) en ik vind die arabische muziek op de achtergrond juist zo mooi! Maar zie er maar eens achter te komen van wie/ wat die muziek is!!!

Dat is met de top 2000 makkelijker… :-)