Het leven heeft haar glans verloren

• paulus

Dit jaar keek ik weer eens naar de kerstspecial van “All you need is love”.

Komt er een moeder die huilend zijn : Het leven heeft haar glans verloren.

Ik dacht nou of er iemand dood was, of zoiets. Nee, haar dochter was 3 jaar geleden ge-emigreed naar Australie, getrouwd en een kind gekregen.

Die moeder zag er niet uit, alsog zij geen ticket naar Australie kon veroorloven.

Wat een belachelijke opmerking!

• Jo.

Dat is iemand die om de verkeerde reden aan kinderen is begonnen, Paulus.

Die geeft niet haar kind de vrijheid om haar leven te leiden zoals zij het verkiest, maar verwacht dat het kind wat terug geeft en zich tot de ouder richt ook op volwassen leeftijd.

Gelukkig voor de dochter heeft ze zich er niet door laten stoppen, want dit soort mensen zijn nooit te vrede en krijgen nooit aandacht genoeg.

Nog een prettige tweede kerstdag toegewenst vanuit een veelste warm Noorwegen.

Joke.

• Sophie vdP

Tja, ik kan ook niet voorspellen hoe ik ga reageren als een van mijn kinderen naar het buitenland wil, maar gezien het feit dat ik zelf over reisbloed beschik, denk ik niet dat het zo'n probleem zal zijn. Natuurlijk kun je je kind missen, maar om er nu zo'n drama van te maken op televisie… vreselijk: het zou je ma maar wezen.

• Sophia

Ik weet dat mijn ouders me missen, maar in deze moderne maatschappij is het echt geen ramp. MSN of Skype, en je kunt onbeperkt chatten, leuteren en elkaar bekijken via de webcam. Vorige week hebben we een Skype telefoon gekocht, ideaal!!! De kwaliteit is glashelder en zoals ik zei, we kunnen elkaar onbeperkt spreken voor niets. Je hebt niet eens een computer nodig! (wel een Internet abonnement en router natuulrijk).

Inderdaad, ik heb het natuurlijk niet gezien maar klinkt lichtelijk overdreven!

• Eric S'pore

Kun je nagaan hoe wanhopig dat soort programma's op tv is, als ze al dit soort nonsens uitzenden.

Eric

• Pietje

De doorsnee NL-er met een VMBO/MBO-achtergrond (het RTL4 publiek bij uitstek) uit een kleinere plaats heeft minder voorstellingsvermogen en beleefd zaken een stuk emotioneler.

Dus je moet dit in perspectief plaatsen. Niet iedere categorie mensen is per definitie met een andere categorie te vergelijken.

• Henk

@ Pietje:

Werkwoord beleven:

Ik beleef

Jij beleeft

Hij beleeft

Was VMBO/MBO te hoog gegrepen voor je?

Gelukkig is er nog RTL4 om je kennis op te vijzelen.

• dirk

deze Moeder houd erg veel van haar dochter en kleinkind en vind het erg dat die aan de andere kant van de wereld woont en daar is toch niets verkeerd mee ? ik denk dat paulus in zijn hart hier een beetje jaloers op is en daarom zo koud reageert.

• ElviraUK

Dit heeft niets met koudheid te maken Dirk. Dit heeft te maken met een moeder die een aandachtsorgel is en die haar dochter een schuldgevoel wil aanpraten. Als ze haar dochter zo graag had willen zien, had ze een ticket naar Australie moeten kopen! En niet met haar tranen op televisie op eerste kerstdag gaan zeggen dat haar leven zijn glans heeft verloren. Ik heb de show ook gezien (was in NL met de kerst) en ik werd er eerlijk gezegd niet goed van! Als ouders heb je de taak je kinderen op alle fronten voor te bereiden op het volwassen worden en het is de bedoeling dat kinderen ‘uitvliegen’ en hun eigen ding gaan doen. Uiteraard moet je ze wel het gevoel geven dat ze altijd bij je terecht kunnen en dat je hun veilige haven bent als het ware, maar je moet hun keuzes in het leven wel respecteren, en dat doet deze mevrouw dus niet!!

• Ernesto

compleet met je eens Elvira, goed gezegd