Hypothetische vraag

• Han

Stel, je bent tijdelijk in een land ergens in Latijns Amerika, kan je je alsnog een permanente visum verkrijgen om daar dus te gaan wonen of moet je toch eerst terug naar Nederland om dingen te regelen? Ja ik weet het m'n vraag is niet allerdaags maar ik vroeg het me gewoon af en ben gewoon benieuwd of dit mogelijk is.

Groeten

Han

• patricia

hangt af van het land en van je omstandigheden…..en zomaar een permanent visum krijgen is denk ik zowiezo niet makkelijk.

In argentinie krijg je meestal eerst een tijdelijke op basis van werk wat je hebt ofzo….een permanente kan bijvoorbeeld in Argentinie zelf worden aangevraagd als je getrouwd bent met een Argentijn.

Je zou eens langs migratie van het desbetreffende land moeten gaan voor info.

Succes.

Patricia

• Hans

In veel ZA landen kun je een permanent visum verkrijgen door er Onroerend Goed te kopen…een partner van aldaar te trouwen.(let wel TROUWEN…officieel samenwonen daar doen ze niet aan daarzo).

In sommige landen (Brasil vb) kun je ook een permanencia krijgen als je een kind maakt bij een vrouw die dan afhankelijk is van jou. je moet dit kind dan wel notarieel erkennen. Een bedrijf oprichten kan vaak ook …echjter is dit vaak erg lastig en duur.

het ligt eigenlijk een beetje aan welk land je bent…..en welke papieren je nodig hebt.

Vaak heb je wel een bewijs van goed gedrag nodig,geboorteakte en een recent paspoort. Uiteraard alles gelegalisserd:-) (behalve dan je paspoort) Als je daar wilt trouwen en je bent gescheiden moet je vaak ook je SCHEIDINGSAKTE meenemen…uiteraard vertaald EN gelegaliseerd;-) Zoniet moet je alleen maar je huwelijksbevoegdbaarheidscertificaat meenemen…denk eraan….deze documenten zijn maar3 mnd geldig nadat ze gelegaliseerd zijn door de NL ambassade!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In paraguay,bolivia en ecuador is het vrij simpel om een permanent visum als buitenlander te bemachtigen. Vaak moet je wel wat geduld hebben en soms wat geld “onder de tafel”schuiven om het eea te bespoedigen;-) Maar dat is normaal in dit soort landen.

panama,Costa Rica vb. zijn al een stuk lastiger…..en ook venezuela doet erg moeilijk.

suerte

Hans

• Han

Mensen, bedankt voor jullie reacties.

Han

• Sophia

Succes Han!

• Just

@Hans: “In sommige landen (Brasil vb) kun je ook een permanencia krijgen als je een kind maakt bij een vrouw die dan afhankelijk is van jou. je moet dit kind dan wel notarieel erkennen. Een bedrijf oprichten kan vaak ook …echter is dit vaak erg lastig en duur.”

Hans, een kind kan ook lastig en duur worden ….. ;-)

• Hans

dat ligt eraan hoe je het opvoedt….als je het idd overlaat aan abuela…..en je er niet om bekommerd wordt jhet idd stront verwend en lastig klopt..!!!

Mijn 2 kids zijn dat dus (gelukkig) niet;-) En in ZA kun je nog vaak een klap geven of een draai om de oren zonder dat gelijk de pilitie en/of kindermishandeling bij je op de stoep staat. Mijn kinderen hebben respect voor mij (en mijn vrouw) en dat mis ik vaak bij NL kinderen;-) Af en toe een klap uitdelen doet wonderen …….is veel beter dan uren discucieren. geloof me;-)

duur??? Kinderen kosten nu eenmaal geld. Wat moeten we dfan gaan doen…geen kinderen meer maken??

Leuke gedachte zo lekker egoistisch.

hans