Dinsdag 13 november is weer de presentatie Wonen in Duitsland - Werken in Nederland. Deze begint om 19.00 uur op ons kantoor in Nijmegen, Bijleveldsingel 84. Vooraanmelding is niet nodig.
Bedenk dat “gratis” info nooit zo maar wordt gegeven (behalve bij overheidsinstellingen en instanties als Eures/Euregio etc ), ze willen uiteindelijk graag verdienen.
Maar goed elk stukje info bij emigratie is natuurlijk welkom, en ene aantal invalshoeken bij elkaar, een breed pakket van diensten is natuurlijk nooit weg. Zo zijn er echter meerdere aanbieders, vergelijk dus ook deze aanbieders ;-) ;-)
Groetjes
Astrid
In Duitsland heeft mijn vader nog een tijdje gewoond en gewerkt en kwam in de weekenden naar huis.
Vaak wist hij met overwerken de vrijdag te compenseren en kwam donderdag avond thuis. Mijn vader was ook in dienst van het Nederlandse leger en daar werd in het kader van de NAVO leger vestigingen neer gezet tegen de de grens van de DDR.
Mijn vader heeft dus met een stel collega's ons land en andere westerse landen weten te beschermen en de russen tegen weten te houden die met oorlog gedreigd hadden. Zonder het leger daar zaten we in een 3e wereld oorlog met de russen communisten waarvan je mag hopen dat ie nu voorbij was.
Er zaten in de jaren 90 nog veel Nederlandse militaire gevestigd in Duitsland . Dat was nodig ivm met de koude oorlog tegen de communisten. Zodat als de russen in stap ( west) Duitsland in zet er meteen leger op afgestuurd kun worden.
De meeste leger basis zijn verdwenen.
Leuk ik mocht eens daar op een oefen terrein in het weekend . begin jaren negentig was Duitsland al een geworden. maar de bordjes halt zone DDR stonden er nog en de mijnen velden aan de DDR kant moesten nog ontmanteld worden.
ja die communisten hebben een hoop ellende kosten en werk gekost.
Het had wel iets dat militairen ineens die daar zaten zo de voormalige DDR in konden terwijl er militaire waren die bijna dood geschoten werden als ze de grens te dicht naderen.
Gelukkig is die tijd voorbij. ( Tenzij Groenlinks in paars weer te veel macht krijgt)
groeten hans
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?