Uitschrijven in Nederland

• D.O.

hallo allen,

Ik ga eind van het jaar naar Nieuw Zeeland verhuizen (mijn vriendin is kiwi) en nu ben ik op zoek naar een overzicht van wat je allemaal moet doen om netjes Nederland te verlaten. Dit om ook het terugkeren makkelijker te maken.

Weet iemand of er iets dergelijks beschikbaar is ergens?

Bvd,

D.O.

• Niels

Uitschrijven bij de gemeente, waarbij je ook je nieuwe adres moet opgeven. De rest volgt vanzelf (belastingdienst krijgt nieuwe adres in buitenland doorgegeven van gemeente

Let er op bij uitschrijving uit de gemeente dat je zelf bijv. ook kabeltv-abonnement of hoogheemraadbelasting opzegt! Toen ik in die gemeente kwam wonen werd dat allemaal achter mijn rug vanzelf geregeld zonder dat ik er iets voor hoefde te doen, maar ik merkte na twee maanden naar het buitenland verhuisd te zijn dat de afschrijvingen voor kabelaansluiting gewoon doorliepen alsof ik nog op mijn oude adres woonde.

• Beloega

Volgens mij loopt er af en toe iets mis.Hier in de krant in de grote stad staan maandelijks mensen met hun familienaam genoemd,er staat dan achter uitgeschreven en “”verhuisd naar land onbekend“”….blijkbaar kan je toch het land uit zonder op te geven waarheen je gaat ???

Is het eigenlijk wel verplicht ?

• Sophia

Volgens mij niet Beloega, ik heb me ook nog niet uitgeschreven en ik ben al twee jaar hier. Maar goed, nog niet officieel… ik heb hier nog geen enkele status behalve bezoeker. Hoe het PRECIES werkt weet ik ook niet, maar mijn advies: doe het niet te snel!!!

• Floris

DO vraagt hoe je jezelf het beste en het netste kunt uitschrijven. Dat is, volgens mij, maximaal 7 dagen voor vertrek uitschrijven bij je gemeente. Tevens kun je een Nederlands postadres opgeven.

Succes,

Floris

• isan boer

Tegenwoordig zijn ze ook bij de overheid slim,een kennis van me woont in Thailand,en dacht bij zijn dochter in Holland op “ papier” te kunnen wonen.

Gaat dus niet (AOW) moet bewijs van leven inleveren etc.

Bij terug komst in Holland zal een huurhuis in dit geval ook niet 1 ,2, drie gaan.

De Koninklijke weg duurt het langst.

• D.O.

Bedankt allen! Ik ga me inderdaad maar uitschrijven bij de gemeente, en dan zien we wel. Heb intussen ook ergens anders een checklist gevonden, handig!

Groet!

• Alien

Bedankt voor het “delen van de checklist” hier.

• D.O.

Ow excuses. Ik vond hem hier: http://www.u4u.nl/werk/buitenland/buitenland05.htm

Succes

• Alien

;-)

Dank je D.O.