Hoi Bianca,
hierbij een serieuze reactie:-) Gefeliciteerd!!!!!!!!
Ik heb (nog) geen ervaring met bevallen in het buitenland maar ben inmiddels al wel ruim 7 maanden zwanger.
Uiteraard ken ik goed het nederlandse systeem van alle vriendinnen die al in nederland zijn bevallen en zie dus ook wel verschillen met hier.
Thuis bevallen kent men hier niet tot nauwelijks alhoewel het nu een beetje begint te komen. Een keizersnee wordt heel vaak toegepast ook al is er geen medische indicatie voor maar simpelweg omdat een arts er meer geld mee verdient. Dus ik wilde een arts die voor een natuurlijke bevalling is.
Thuiszorg kent men hier ook niet, je blijft standaard minstens 2 dagen in het ziekenhuis (afhankelijk van hoe de bevalling is verlopen en hoe het met moeder en kind gaat)…..maar gelukkig heb je een kamer alleen en kan de vader blijven slapen in dezelfde kamer.
Andere dingen, is dat je 1 echo meer krijgt, standaard een ECG test bij 7 maanden, een tetanusprik, een volledige bloed en urine kweek in het begin en bij 7 maanden……..
waar ik wel een beetje “bang” voor ben is dat ik straks tijdens de bevalling de arts niet altijd helemaal zal begrijpen omdat je zo met jezelf bezig bent en dan toch moet omschakelen naar een andere taal. En veel termen zijn toch nog nieuw voor mij…..ondanks dat ik nu hier in Argentinie iets meer dan 2 jaar woon. Gelukkig kan mijn man nederlands en kan hij vertalen als het moet…..of ook de dingen die ik in het nederlands roep vertalen richting de arts;-)
Dus dit is tot nu toe mijn ervaring, ik lees verder sites en boeken van hier en van nederland (in het nederlands leest het toch makkelijker dan in het spaans).
Succes met de zwangerschap.
Groetjes Patricia