Frustratie@!?*#$

• Bianca

Hahahahahaha!!! Een fax sturen? Hoe doe je dat?? Het enige wat je kunt doen is dat nummer bellen wat vemeldt staat in het briefhoofd. Het is al heel moeilijk om vanuit het buitenland een 0800-nummer te bellen. Mailen kan niet want dat wil de Belastingdienst niet en een brief schrijven kan wel maar dat duurt zo lang.

Inmiddels heb ik gebeld (is uiteindelijk toch gelukt) en een aardige mevrouw bood haar verontschuldigingen aan (hoewel het niet haar schuld is).

Maar ik vond het niet leuk om als standaard te behandeld te worden (tja, het is nu eenmaal een geautomatiseerde proces en er zijn meer mensen die een dergelijke brief hebben gekregen en helaas zijn de woorden een beetje ongelukkig gekozen en ja, die datum geldt voor hen die in NL wonen en ik kan me voorstellen dat het voor u lastig is want die datum redt u niet, bla bla bla bla).

En toen ik vroeg of er een notitite gemaakt kon worden van het feit dat ik gebeld had en dat er vertraging kan optreden in het aanleveren van de gevraagde gegevens, werd er gezegd dat het moeilijk zou worden want die schermen die zij kan opvragen, kan niet door haar bewerkt worden. Maar ze zou haar best doen, zucht…

• Bianca

Probleem is dat ik nog heel wat centjes tegoed heb van de Belastingdienst, en niet alleen van hen.

Dat is mijn frustratie: achter hun broek aanlopen om mijn geld te krijgen terwijl ik toch netjes op tijd heb doorgegeven zodat zij ruim voldoende tijd hebben om acties te ondernemen.

• aisha

dat,,s zeker vervelend succes ermee

• ElviraUK

Hoi Bianca, de aangifte van 2004, kregen we in 2006 uitbetaald. Kan echt jaren duren, terwijl het een standaard aangifte was zonder bijzonderheden of problemen. Maar owee als je een paar dagen te laat je aangifte inlevert …

Vorige week een brief ontvangen waarom we geen aangifte hebben gedaan over 2006 … Wonen al 3 jaar niet meer in NL, geen onroerend goed, geen inkomen, alleen een bankrekening waar een beetje geld op staat (maar niet meer dan 1500 euro). Moeten wij weer over gaan bellen. Buitenland aangiften zijn overigens in Heerlen en op hun briefhoofd staat wel gewoon een normaal telefoonnummer wat je vanuit het buitenland kunt bellen. Kijk even op de site van de belastingdienst.

Sterkte ermee.

Groetjes, Elvira