Wij gaan in december emigreren naar Canada.Kunnen wij onze wasmachine meenemen.Wie heeft hier ervaring mee en kan ons wat advieseren.Onze miele is net 1 jaar oud .Bedankt!
Corinne, een wasmachine hoort hier in Canada zo'n beetje bij het huis, ik raad je aan om de Miele te verkopen. Is het niet waard om mee te nemen, je zit met 220 naar 110 volt enz enz enz. Plus zoals ik al zei, het moet al heel gek lopen als je hier een huis huurt of koopt zonder wasmachine/droger/koelkast enz.
Wij hebben net een huis verkocht/gekocht en we laten dus al die dingen achter, in het nieuwe huis zitten ze er al netjes in. Zelfde geldt voor vloerbedekking, lampen, en alles wat zit vastgeschroefd. Werkt allemaal toch net iets anders dan in Nederland….
Waar ga je naar toe in Canada?
Ik zou niet veel meenemen als ik jou was.
Je zit idd met een ander voltage daarzo en met andere stekkers. verder hebben ze ook nog een andere Herz frequentie.
het zou me niets verbazen als je NL wasmachine het geeneens doet in canada.
Verder hebbenz e ook nog ens een ander TV beeldscherm systeem…dus NL TV zal ook niet werklen daarzo;-) (het is maar dat je het weet)
Nogmaals niet teveel meenemen…maar gewoon je meuk in NL verkopen en daarzo nieuwe spullen (of goeie tweedehands) kopen.
scheelt je verder ook weer in allerlei vrachtkosten.
verder lijkt me Miele geen gangbaar merk in Canada….dus als er wat kapot zou gaan zit je weer te kijken met onderdelen en zo:-(
mazzel
Hans.
Klopt Hans, tv meenemen is zinloos! En je hebt helemaal gelijk met de frequentie; wij hebben een 220>110 adapter maar alles (föhn bijv. en scheerapparaat) draait met een net ietsje sneller toerental. Die kleine dingen kunnen daar wel mee overweg, maar grote dure apparaten zou ik daar niet aan wagen.
Wat ik WEL mee zou nemen: meubilair (ja je zult versteld staan hoe snel je zo'n stukje Thuis gaat waarderen) en alles waar je later MISSCHIEN een persoonlijke waarde aan gaat toekennen… gooi het niet te vlug weg!
Succes met de emigratie
—
Sophia
http://ikwilemigren.info
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?