Gezocht voor Margriet: jouw kind/zus/broer/ouder geemigreerd dit jaar?

• S. van Remmen

Beste forumbezoekers,

Margriet is op zoek naar vrouwen wiens zoon, dochter, man, moeder, vader, broer of zus dit jaar is geemigreerd naar het buitenland. En dus om die reden voor het eerst een kerst zonder die persoon meemaken.

Dus: ben je heel close met iemand die je deze kerst voor het eerst niet gaat zien? En wil je met dit verhaal in de Margriet?

Mail je verhaal naar s.van.remmen@sanoma-uitgevers.nl

Houd er rekening mee dat je op de foto komt.

• Goh

:D

• LB

:Z

• Herman

Beste S.,

Journalist, toch ? Het is ‘vrouwen wier’, niet ‘vrouwen wiens’.

'Wiens' is voor mannelijke en onzijdige woorden, ‘wier’ voor vrouwelijke woorden en meervoud (ongeacht het geslacht).

Succes verder hoor.

• Herman

Overigens: ‘geemigreerd naar het buitenland’ ?? Kun je nog ergens anders naartoe emigreren dan ?

Over de vervoeging van ‘emigreren’ zal ik geen opmerking maken, want met al die wijzigingen op dat vlak (streepje ? trema ?) ben ik het ook even kwijt ;-)

• Bianca

Nog even en dan kun je naar de maan…

• esther

Wat reageren jullie flauw. Journalisten gaan op zoek naar onderwerpen, interviewen mensen en maken daar mooie verhalen van. Daarna gaat een interview naar de eindredactie. Dat zijn de mensen die van negen tot vijf spelfouten nakijken en titel verzinnen. Spellen kan iedereen leren, mooie interviews maken niet.

• pat

Beste Esther,

heb je al ooit een interview gegeven dat ook gepubliceerd werd. Ik nl wel en ik kan je verzekeren dat ik me achteraf afvroeg waarom die journalist de moeite deed om tot bij mij te komen. In het verhaal dat ze publiceerden kwam geen enkel woord van wat ik vertelde. Enne… een journalist die eens een spelfoutje maakt, tot daar toe, maar flagrante fouten in taalgebruik???

Pat

• Bianca

ik heb ook ooit een intervieuw gegeven dat gepubliceerd werd en ik had spijt dat ik dat gedaan had: zinnen werden uit de contekst gehaald, negatieve woorden werden uitvergroot enz enz. Was er totaal niet blij. En laten wij heel eerlijk zijn: de meeste mensen die hier reageren zijn inmiddels vertrokken uit Nedeland.

Dus hoezo een interview met foto?

• esther

Ze zoeken een achtergebleven familielid om te interviewen.