Hoeveel eigen geld moet je hebben?

• Yahoo Belastingparadijzen

Sorry, was nogal prikkelbaar.

Ik ging ervan uit dat het algemeen bekend was dat de Panamese valuta (balboa) aan de us dollar was gekoppeld.

zie : http://en.wikipedia.org/wiki/Panamanian_balboa

Zelfs is het zo dat naast de balboa gewoon de dollar in het dagelijkse betalingsverkeer wordt gebruikt.

Nogmaals excuus. Als je een bedrijf wil gaan starten in een land met een minder stabiele valuta, hoge inflatie of politieke instabiliteit is het valutarisico iets waar je goed rekening mee moet houden. Dat is waar ik op wilde wijzen.

Het is natuurlijk erg vervelend dat je een paar honderduizend harde euro's gaat investeren, keihard werkt en er dan na een paar jaar achter komt dat door de geldontwaarding je minder overhoudt dan je oorspronkelijke investering.

Veel succes!

• Tom

Hahaha, ja inderdaad namens mij, Tom dus bedankt voor alles informatie.

O ja Sophia, er zijn mensen die door welke omstandigheden dan ook niet iedere dag internet tot hun beschikking hebben.

Tom

• Mike

en wat zegt dat me als er veel yanks komen wonen???

juist ja….hogere prijzen..!!:-( Het prijslevel is de afgelopen 3-4 jaar met zeker 100% gestegen…zeker wat OG (=Onroerend Goed) betreft. Het zijn vaak pensionados die er komen wonen…end ie hoeven niet te werken of een zaak te runnen maar krijgen iedere maand hun centjes op de bank;-)

lijkt me niet echt een voordeel. Zeker niet als je daar gaat starten. Iets huren wordt lastig….zeker buiten de hoofdstad.

maar goed wie ben ik.Veder is de dollar nu niet echt een toonbeeld van stabiliteit te noemen…en de koers zal nog verder afglijden denk ik.

Mike

• Mike

verder vind ik deze posting tamelijk hautain en denigerend.

dacht niet dat we op zulke taal hier zitten te wachten.

domme achterlijke VVD corps bal!!!

;-)

Mike

Tom schreef:

>

> Hoeveel eigen geld moet zeker hebben wil je iets voor je zelf

> beginnen -ik dacht zoiets als een hostal- in Midden Amerika

> of Caribische gebied? En in welke landen in deze regio is het

> toerisme groeiende?

>

> Bvd

>

> Tom

zie voor groei: http://www.unwto.org/index.php

http://www.world-tourism.org/newsroom/news/en/press_det.php?id=971&idioma=E

Mike schreef:

>

> verder vind ik deze posting tamelijk hautain en denigerend.

>

> dacht niet dat we op zulke taal hier zitten te wachten.

>

> domme achterlijke VVD corps bal!!!

>

> ;-)

>

> Mike

Vriendelijke vriend; iedereen in deze thread kijkt naar de verhouding euro-dollar.

We zijn het erover eens dat de us $ tegenover de euro nog wel verder zal zakken.

Waar ik op doel, en dat heb ik ook goed uitgelegd dacht ik, is dat bij grote investeringen je valutarisico een van die zaken is die je moet mee laten wegen bij de investeringsbeslissing.

Een vaste verhouding als de Balboa met de us Dollar kan dan van voordeel zijn, dat is alles. Er zijn immers geen landen in de regio Midden & Zuid Amerika & Caribbean die hun lokale valuta aan de Euro koppelen. Dat zou het mooiste zijn uiteraard.

Als laatste; ik ben geen lid van de vvd, nog van een andere partij.

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004005039507&Section=BOOK&iref=precp

• Sophia

Geen probleem joh!!!!! Bedankt voor je excuses, dat waardeer ik echt heel erg. Ik dacht trouwens ook meer aan de verhouding CAN$ en US$, die zijn op het moment gelijk en dat is dus ook niet echt wenselijk (voor beide partijen).

Verder weet ik heel weinig belangstelling voor economie, DAT heb ik zelfs op de middelbare school nog nooit gehad. Wat dat betreft had je helemaal gelijk :D

• Sophia

Oooh nu bied ik MIJN excuses aan……… SORRY! Ik wilde niet kattig zijn….

• Eva

Beste Tom,

Ik zag je oproepje op www.prikpagina.nl. Als redacteur van het succesvolle televisieprogramma ‘Ik Vertrek’, ben ik op zoek naar mensen die gaan emigreren en een eigen bedrijf gaan beginnen.

'Ik vertrek' is een reality-programma waarin mensen die de grote stap hebben gewaagd om te emigreren, gevolgd worden. We zijn inmiddels al aan de zesde serie begonnen en ook voor de emigranten levert het succes hiervan veel op!

Hopelijk ben je nieuwsgierig en neem je contact met me op. Ik ben benieuwd!

Vriendelijke groet,

Eva Hulscher

Redacteur ‘Ik Vertrek’

Plein 1945 nr. 27

Postbus 35 1250 AA Laren (NH)

T: 036-5241305

E: eva.hulscher@stokvis625.nl

• Ernesto

Please, wees niet zo goed goedkoop! Hebben jullie zo weinig kanalen om emigranten te bereiken. Op het Spanjeforum en andere fora staan jullie continu om emigranten te roepen.

En jullie product lijkt werkelijk nergens op: de camera wordt open gedraaid en hups: tijdinvulling over nietszeggende beelden en buitengewone domme voice-overs.

Please! Volg een cursus tv-journalistiek, kijk hoe de BBC zulke programma's maakt. Da's pas kwaliteit.

Maar ja, de reserrvoir van losers die graag hun fifteen minutes of fame willen hebben en graag meewerken aan jullie programma's is groot.