Waar wil jij het liefste naar toe ? ( 55 + reacties >> )

• Sophia

Ik heb deze pagina's zo eens teruggelezen, en ik merk veel wensen naar verschillende landen en/of gebieden. Dus ik dacht ik zet eens een draadje op, waar wil je het liefst naartoe en waarom? Enne, je hoeft niet in Nederland te wonen om te antwoorden hoor :)

Ok ik zal de aftrap doen: ik wil het liefst blijven waar ik ben, en dat is het uiterste zuidelijke puntje van British Columbia in Canada, in een mooie vallei omringd door de Rocky Mountains.

Waarom? Hier heb je nog echte seizoenen met ieder hun eigen charme, cultuur is redelijk hetzelfde als in Nederland, vijf minuten afstand naar honderden kilometers ongerepte natuur, bergen, bossen, beren en elanden in je achtertuin en een uitzicht om van weg te smelten…

Ben benieuwd naar jullie “verhalen” :) (dit is geen discussie over de nadelen van emigreren, voordat ik te horen krijg dat ik de negatieve dingen ben vergeten, lol)

Sophia

• Sophia

Ooh Bianca, dit is trouwens niet hetzelfde onderwerp als jouw draadje, dit is meer een “droomwens” discussie, niet een gemaakte keuzes discussie :)

• Bianca

Zo had ik het niet opgevat hoor!

• Bianca

Ik wil het liefst naar Italie toe.

Daar liggen voor een deel mijn roots en het dolce vita spreekt mij zeer aan. Om niet het heerlijke eten te vergeten, de mooie mannen (hi hi hi maar niet hun mentaliteit!!!), de natuur, de taal, het buitenleven, cultuur. Kortom: alles wat ik zou kunnen wensen ligt daar.

Misschien komt het ooit er nog eens van!

• Eric S'pore

Sluit me aan bij Bianca: Italie.

Met name het leven in de kleinere dorpsgemeenschappen, de goddelijke eetcultuur, de natuur, de mensen, de wijn…

Maar moet wel met uitzicht op “Il mare” ;-)

Eric

• Joke.

Uuhhhh…………..:D

Een tweede huis op Cyprus?

Prettige mensen, heerlijk klimaat, goeie keuken, mooie laagbouw.

Maar dan weleen huis aan de zee.

Joke.

• pat

Ik denk dat mijn lijstje waar ik wel naartoe zou willen te lang is. Zeker is dat ik niet meer naar West-Europa wil.

Pat

• Joke.

Hoeveel levens krijgen we om overal te wonen? ;)

• Sophia

Omdat jij het bent………….. 100 :D Is dat goed genoeg? :D:D:D

• Niels

Zuid Afrika. Ok het geweld is wel een probleem, maar heb er weinig mee te maken gehad in de 2 jaar dat ik er zat.

De maatschappij draait en versnelling langzamer, er is nog tijd voor elkaar, de ruimte, de zon, de verschillende culturen, de mensen.

Australie zou een beetje vergelijkbaar moeten zijn, minus geweld dus, maar dat ken ik niet.