Van Singapore naar Italie.

• Eric S'pore

Welnu, wie heeft de stap gemaakt en woont tegenwoordig in Italie.

Ben erg geinteresseerd in informatie mbt de toelatingseisen, niet voor mij als NL-er en EU-er, maar met name voor wat betreft toelating van niet EU-onderdanen, in dit geval iemand uit Singapore.

Bij voorbaat dank voor info,

Eric

• Bianca

Ik zou zeggen probeer de italiaanse ambassade bij jouw in de buurt. Miischien kunnen zij jou meer info geven. Succes!

• patricia

Eric,

je weet niet echt wat je wilt he…..eerst een berichtje mbt het caribisch gebied en nu italie….

Voor Italia moet je echt wel italiaans spreken want velen kennen geen engels of het niveau is niet al te best. Daarnaast alle kanalen en de bioscopen draaien de films vertaald in het italiaans……er zijn een paar bioscopen die de films in de originele taal uitzenden.

succes met zoeken.

Patricia

• Eric S'pore

Io parla Italiano! ;-)

Dank voor de tip over de Italiaanse ambassade hier!

Tsja Patricia,

De wereld is groot en ik denk dat de caraiben toch een mooiere vakantiebestemming zijn, niet zozeer een plek om te wonen. Heb eerder ooit een tijd in Italie gewoond en gewerkt, en de laatste keer in Juni beviel ons weer erg goed.

Niets zo veranderlijk als (dit) mens! ;-)

Wie weet Argentinie…

Eric

• Bianca

Ben jaloers op je dat je een tijdje in Italie hebt gewoond!!!

Dat was ooit mijn droombestemming maar het lot bepaalde anders….

Heb nl mijn roots daar liggen maar spreek helaas maar een paar woorden italiaaans!

Io e pocco palaire italiano!

• P

Dan wel omdopen naar Eric Azzurri graag.

• Hans

Eric,

ben idd met je eens dat de Cariben een mooie plek is om vakantie te houden…maar er daadwerkelijk wonen??? Ik betwijfel het. Ik ben er vaker geweest en heb er ook daadwerkelijk een paar maanden gewoond (DR).

Er zijn echt weinigen buitenlanders daarzo die het “gemaakt”hebben. De meesten gaan toch weer terug naar hun resp. thuislanden al dat al vaak binnen een jaar of 2-3…uitzonderingen daargelaten.

De corruptie,de hurricanes (en vaak nog andere natuurverschijnselen zoals aardverschuivingen,aardbevingen en overstromingen),de soms lastige (en vaak ook dure) procedures om een permanent visum te verkrijgen en de nogal flexibele wijze die de inlanders geven aan het begrip “werken”(!) maken het voor veel buitenlanders moeilijk daar echt te aarden.

Laat staan voor grote buitenlandse investoren om er te gaan investeren.

Niet voor niets is vindt er sinds jaar en dag een brain drain plaats van hoger opgeleiden/welgestelden uit deze gebieden richting de US/Canada en/of Europa…en met reden.

Argentina is idd niet zo gek…maar zou niet mijn eerste keus zijn.

succes met je verdere zoektocht.

Hans.

• pat

Eric,

terug naar de EG-landen is voor ons migranten een hele onderneming. Ik weet van horen zeggen dat Singapore veel regeltjes heeft, maar de EG-landen hebben er ongetwijfeld meer. Als ondernemer krijg je dan nog eens het hele belastingssysteem, dat meer en meer gelijkgetrokken wordt in alle EG-landen, over je heen. Maar goed niets is onmogelijk.

Wonen op één van de Caribische eilanden is nog een grotere onderneming. Ik kan me, voor één keer haha, alleen maar aansluiten bij Hans´ mening.

Argentinie is een optie maar volgens een artikel dat ik ooit gelezen heb was voor investeerders Peru the place to be. Tenminste ik heb dat bericht gelezen voor de vernietigende aardbeving van enkele weken gelezen. Ik heb gezocht naar dat bericht maar kan het niet meer vinden, jammer genoeg. Het was een publicatie van een grote Duitse ondernemersgroep. Misschien is het iets om even te zoeken.

Succes want hoe dan ook, je gaat een grote stap maken als je vertrekt uit Singapore.

Pat

• patricia

Tja Italie, heerlijk……geef je groot gelijk…..plus je zit niet zo opgesloten als op een eiland:-)

Enne gelukkig hebben ze hier in Argentinie veel italiaanse invloeden in hun taal, gewoontes en vooral het eten…..dus een goed alternatief naast italie.

Anche io parlo italiano…..ben half italiaans en hou echt van dat land.

Succes ermee:-)

patries

• Bianca

ja, ik ook! Waar komt jouw familie oorspronkelijk vandaan?