wat is een superleuke europese stad om te wonen???

• mella

hoi

wat is nou echt een leuke europese stad om te wonen? waar is de sfeer echt leuk? waar hebben ze leuke winkeltjes, ziet de stad er gezellig uit doen ze wat aan cultuur, hebben ze een mooi park

ga zo maar door

wat vind JIJ nou een leuke stad om naartoe te emigreren???

• mette

Geenéén, ik hou niet van steden, maar juist het platteland, maar wel met heuvels dan. Om eens lekker de stad in te gaan om te winkelen, dat doe wij in de vakantie IN NEDERLAND!!!

• Peter

Even kijken welke steden ik ben geweest :

Nederland

Amsterdam/Utrecht/ Den Haag/ Maastricht/Groningen/Rotterdam.

Uit dit rijtje kies ik Maastricht!

——————————————————————————-

Belgie :

Brussel/Antwerpen/Luik/Knokke/Brugge

Uit dit rijtje kies ik Brugge

————————————————————————

Frankrijk

Parijs, Perpignan, Nice, Cannes, Bordeaux

Uit dit rijtje toch : Parijs

——————————————————————–

Engeland :

Londen, Glasgow, Edinburg, Liverpool, Manchester

Uit dit rijtje : Edinburg

———————————————————————

Zuid Afrika :

Kaapstad, Johannesburg, Durban

Uit dit rijtje : Kaapstad

—————————————————————–

Overig

Kuala Lumpur, Bangkok, Oslo, Stockholm, Los Angelos, San Fransisco,Tokio, Moskou, Petersburg, Calcutta, Singapore, Bern, Wenen, Muchen, Berlijn,

Charleston, en ik weet het niet meer!

————————————————————————————-

Ja dan kom ik toch op : Parijs.

Je vindt er rust, cultuur, lekker eten, uitgaan. Kortom voor iedereen wat wils.

• mella

hoi peter

en wat vond je dan afzonderlijk van oslo, stockholm munchen wenen??? en ben je ook in salzburg en in zurich en geneve geweest? xxx

• patricia

van de europese steden zonder meer Bologna….beste eten van Italie…..niet zo toeristisch maar en hele oude stad dus bijzonder mooi met een hele gezellige sfeer met actief avond/nachtleven.

• Eric S'pore

Zoooo subjectief.

Maar als je het mij vraagt, de beste stad om te wonen?

Singapore

Groen (regenwoud binnen de stadsgrenzen), strand, zee, uitgaan, shoppen (tot je dropt), multicultureel, waanzinnig veel keuze aan goed en goedkoop eten.

Tweede plaats: San Francisco.

In Europa: Lissabon.

Eric

• Pietje

Je het volgens mij eerder categorieen dan echt steden.

Middelgrote steden = Amsterdam, Kopenhagen, Muenchen, Oslo, Stockholm zijn allemaal erg leuk. Mits je er het inkomen voor hebt.

Grote steden = Parijs, Milaan, Madrid, Londen, Berlijn. Erg indrukwekkend en ook wel interessant. Mits je er het inkomen voor hebt.

Verder is het maar net wat je trekt. Oude architectuur of moderne bouw. Een Romaanse gezelligheidscultuur of het moderne en klinische van Duitsland / Scandinavie. Of juist weer het cosmopolitische van Londen.

• Beloega

Maspalomas,Gran Canaria.

• GertJan

Barcelona, zonder twijfel.