Voor Nieuw-Zeeland zijn de eisen lager…en ligt in de buurt.
Australie is idd erg moeilijk geworden om binnen te geraken.
Misschien iets voor jou?? Nieuw-Zeeland??
gr
Mike
Traditionele Angelsaksische emigratielanden met Engelse taal:
AU = erg moeilijk, lastige procedures maar de doorzetter wint meestal
US = nagenoeg onmogelijk, tenzij via green card lottery of overplaatsing werk
NZ = gemakkelijker dan AU, maar ook niet eenvoudig
CA = gemakkelijker dan AU, maar geen mooi klimaat
ZA = erg moeilijk, lastige procedures maar de doorzetter wint meestal
SG = geen idee
Verder heb je nog kleinere landen zoals Guyana, Suriname enzovoorts waar op zich wel mogelijkheden zijn.
Maar voor een leven zoals dat in NL met de zekerheden van NL (cultuur, werk enzovoorts) zit je toch vast aan de traditionele Angelsaksische emigratielanden lijkt me.
Bermuda is onmogelijk, mijn man is Bermuda citizen en ze accepteren er echt niemand behalve als je er een gezinslid hebt. Zelfs filmsterren die er wel een miljoen voor zouden willen neertellen kunnen er geen permanente vergunning voor krijgen!
(We hebben trouwens niet gekozen voor Bermuda om diverse redenen, we wonen in Canada)
Ja Canada is mooi en zonnig.
Als skilled workers is het ons niet gelukt om aan de slag te komen of een eigen bedrijf op te zetten. De mensen willen geen nieuwe inwoners. Alleen provinciale besturen willen nieuwe inwoners. We zijn door de provincie met veel tam tam binnengehaald en gaan straatarm na een jaar weer terug naar Nederland.
Zelfs een baan als kamermeisje of serveerster of thuiszorg zat er niet in, laat staan mijn MBO en HBO qualificaties. Geen enkel diploma wordt erkend. JE moet het 100% opnieuw leren.Zelfs een netwerk van >200 mensen heeft niet geholpen. Iedereen die we gesproken hebben leeft in armoede en verbittering maar houdt de schone schijn op. Alleen de Canadezen hebben geld, maar zijn “ ignorant” en verspillend en mega dik. Maar 3 intelligente mensen ontmoet in 1 jaar tijd.
Wat jammer om dat te horen Pauline. Waar heb je gewoond in Canada? Hier in British Columbia valt het wel mee, maar we wonen dan ook in een klein plaatsje waar nog de westerse vriendelijkheid heerst. En ik heb het geluk getrouwd te zijn met een Canadees inwoner en niet voor mijn eigen kostje hoef te zorgen. Dat maakt het misschien wat makkelijker. Ik zou graag meer horen van je ervaringen, als je het niet erg vindt om te delen… ik waardeer je openhartigheid.
Wat wil je weten van onze positieve en negatieve ervaringen?
Wat zijn jouw ervaringen?
Kun je alstublieft je antwoord naar ons e-mailadres sturen ipv naar prikbord.
Sophia schreef:
>
> Wat jammer om dat te horen Pauline. Waar heb je gewoond in
> Canada? Hier in British Columbia valt het wel mee, maar we
> wonen dan ook in een klein plaatsje waar nog de westerse
> vriendelijkheid heerst. En ik heb het geluk getrouwd te zijn
> met een Canadees inwoner en niet voor mijn eigen kostje hoef
> te zorgen. Dat maakt het misschien wat makkelijker. Ik zou
> graag meer horen van je ervaringen, als je het niet erg vindt
> om te delen… ik waardeer je openhartigheid.
PS als agrarisch persoon kun je beter boer in Frankrijk worden. Is ook nog betaalbaar, gesubsidieerd en compleet te huur op vee en materiaal na dan. Genoeg administratie te doen daarbij trouwens. Ook kun je eerst eens proberen hoe dat is als bedrijfsleider bv. Dan kun je nog makkelijk veranderen van streek enzo.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?