jonge meid wil emigreren...maar waarheen???

• smaragd

hoi

ik ben nu bijna dertig en heb het hier wel gezien…veel dingen meegemaakt, veel geclaimd door mensen en wil gewoon nu eens voor mezelf een leuke tijd gaan creeeren. uitgaan, mensen ontmoeten, enz.

ik weet dat ik mezelf mee ga nemen enz. maar toch stel ik jullie de vraag

wat zijn nou leuke landen of steden of wat dan ook op me op te focussen? stockholm? ierland? zwitserland???

xxx

• peter

LHERM IN Frankrijk!

Lekker rustig . 75 inwoners.

Of Rinnen in Oostenrijk : 50 inwoners!

Anders de bruisende Rio de Janeiro, of The Big Apple of Paris!

Lesbisch? San Fransisco!!

Veel plezier!

• Hans

ik denk dat ze in zo'n klein conservatief gat snel uitgesch*ten zal zijn. Wie niet trouwens?

San Franscisco??? hahahahahah ja daar zitten ze vooral te wachten on NL dames die “geclaimd”geworden zijn….LOL niet dus.

Ik zou eerst eens goed kijken naar jezelf…ik krijg een beetje de indruk dat je wat in de war bent en niet goed weet wat je wilt.

succes.

hans

• Just

Misschien eerst even er tussenuit ipv emigreren? Met emigreren kom je een hoop tegen, waaronder jezelf … emigreren als vlucht is vaak niet succesvol. Tijdje vrijwilligerswerk gaan doen, rond de evenaar? Dat helpt ook wel eens.

• smaragd

hallob en ik niet duidelijk ofzo

HET IS GEEN VLUCHT EN IK EN NIET IN DE WAR

STELLETJE NAIEVE LUI

• Joke.

Wat zoek je, wat kan je, wat wil je?

In de zin van……..wil je een grote stad of juist natuur?

Wat voor werk doe je of waar wil je je dag aan besteden?

Zoek je veel jonge mensen of mag een gebied die vergrijst ook wel?

Je zal wat meer info moeten geven om een wat serieuzer antwoord te kunnen krijgen. :)

• Floris

Wow…. ik zou een beetje rustig reageren. Je hebt hier met serieuze mensen te maken die je alleen willen helpen en je proberen in te schatten op de weinige info die je geeft.

Woon zelf in Oost-Mexico en heb een heerlijk rustig leven, zonder stress, nieuwe vrienden om me heen waarmee ik een feestje kan vieren. De zon en zee doen voor mij veel goeds. Net zoals Joke zegt, waar liggen je eigen wensen? Wat vind jij belangrijk. Mocht je een kleine selectie gemaakt hebben, neem dan de tijd om dat land verder te onderzoeken of eventueel er een werkvakantie van te maken.

Succes,

Floris

• smaragd

sorry was niet fel bedoeld…

als ik echt een mooi wensenlijstje op zou kunnen stellen is het:

een kindvriendelijk land, veel natuur en rust, maar niet het idee of je nog in de jaren 60 loopt (dus op zijn tijd wel weten wat de mode is, leuke uitgaansgelegenheden enz.)

de mogeljkheid om een mooi huis te kopen of te bouwen zonder er miljonair voor te hoeven zijn

• Just

De door jou genoemde landen lijken (niet toevallig natuurlijk) wel enigzins aan die eisen te voldoen, Voor zover mogelijk. Als je een mooi huis wilt kopen zonder miljonair te zijn, en rust en ruimte zoekt, dan zal je dat OF in een “arm” land moeten doen, of buiten de stedelijke gebieden in genoemde landen (en Zwitserland maar even wegstrepen) gaan wonen. Wil je dat weer combineren “modieus” en uitgaansgelegenheden, dan wordt het lastig denk ik, want dan zit je weer sneller in de stedelijke (en dus duurdere) gebieden. Die dus ook weer drukker zijn. Dus zit je al snel weer in de Nederlandse spagaat: wonen in de duurdere randstad, of de rustigere “provincie”.

Kindervriendelijk: dat is natuurlijk een hele breed begrip, maar qua opvang is het in Zweden natuurlijk goed geregeld. Of bedoel je andere aspecten?

gr

• Joke.

Tja, ik dacht ook aan Noorwegen.

Maar moest het niet engelstalig zijn?