Iemand hier geemigreerd naar de Caraiben?

• Eric S'pore

Na een aantal jaren ZO Azie zijn wij ons aan het orienteren op een nieuw avontuur in een nieuwe omgeving.

Onze shortlist met criteria ziet er als volgt uit:

Eiland, minimale grootte 2500 vierkante kilometer, (sub)tropisch klimaat, goede infrastructuur (internet, ruime keuze aan voedsel, goed wegennet), multiraciaal en multicultureel, eigen identiteit (geen massatoerisme), redelijk tot goed economisch ontwikkeld (geen grootschalige armoede).

Daarbij kijken we vooral richting de Caraiben, latijns Amerikaanse landen.

Iemand hier op het prikbord, die in deze contreien woont en zijn mening geeft over de keuze die kant op te zijn geemigreerd?

groet,

Eric

• Hans

Hoezo???

bevalt Singapore niet meer??? Ik heb je hier wel meerdere lofzangen horen zingen over Singapore…ja toch?? Vreemd…maar goed…

Zelf heb ik ruim 2 jaar op de DR gewoond…maar was blij weer terug te kunnen naar Duitsland (waar ik nu woon). Eind dit jaar ga ik naar Peru voor onbepaalde tijd.

paar dingen geef ik je mee: als je geen spaans kunt vergeet het. Zelfs in toeristische plaatsen kom je erg weinig lui tegen die goed Engels spreken. Uitgezonderd de landen waarze dit als voertaal hebben dan..Verder is het ook belangrijk dat je hier veel mensen kent…en dat zij jou kennen zeker als je zaken wilt gaan doen. Voor pensionados ziet het anders uit…maar ik neem aan dat je nog niet zo oud bent.

verder dien je je te realiseren dat in dit gebied ALLE landen cq. eilanden een geheel andere cultuur/mentaliteit hebben dan waar je nu bent;-) realiseer je dat goed…anders gaat het fout namelijk. Veel mensen denken na 2-3 strandvakanties dat het allemaal zo leuk en aardig is op de Carriben….als ze er eenmaal wonen valt het (vaak) zwaar tegen…en de meeste vertrekken dan ook weer snel.

Ik neem aan gezien je lijstje dat Haiti,Cuba, en de DR afvallen….;-) Jamaica trouwens ook…

Al eens op Trinidad en Tobago geweest?…dat zou nl kunnen voldoen aan je eisen.

De bahamas kan ook…echter moet je hier wel ERG rijk zijn…..;-) anders kom je nl niet binnen.

een groot voordeel heb je wel hier…GEEN moslims!!!!;-) Voor mij persoonlijk een zeer belangrijke reden zonder racistisch te willen zijn of worden. Maar de Islam is IMHO een zeer beklemmende en intolerante godsdienst. En daar is geen plaats voor op de Carriben. En maar goed ook:-)

succes

Hans

• Niels

Een erg “knus” en (in ´93 tenminste) onbedorven eiland: Grenada. Goede infrastructuur, Engelssprekend, geen hoogbouw, veel natuur. Wel niet erg groot

• Loek

Puerto Rico misschien. Je kunt er zowel met Spaans als Engels terecht, het heeft een redelijk goeie infrastructuur en met de armoede valt het daar ook wel mee. Een beetje middenweg tussen latijns en US amerika.

Moet het de Caraiben zijn? Wat je omschrijft lijkt eigenlijk wel erg op Big Island Hawaii. Het toerisme is voornamelijk op de overige eilanden (Oahu, Maui enz) gecentered, dus het is een lekker rustige omgeving met een eigen identiteit. Werkgelegenheid is wat minder, daar zul je waarschijnlijk toch meer kans hebben op Oahu.

• Raffie

Hai Hans,

Mag ik effe off topic ?

Wil volgend jaar op vakantie naar de DR. Heb je nog tips voor een goed hotel.Zat zelf te denken aan Punta.

groetjes Raffie

• stippel

Geemigreerd: ja, there and back again: Aruba. Leuk voor een paar jaar maar wel erg klein, heet en op amerikaanse toeristen gericht, en tegenwoordig bijna niet meer tussen te komen.

Ja, Porto Rico is leuk… Ik heb er niet gewoond maar ben er wel 2 x op vakantie geweest vanaf Aruba. De natuur is mooi, het is er warm maar niet te heet, de welvaart is aanzienlijk, het is wel behoorlijk ‘veramerikaanst’ maar je hebt toch ook heel specifieke caribische en zuid-amerikaanse cultuur. Het heeft historie. Je kunt er wel ‘n dag rijden voor je in de zee plonst. Het heeft een goede luchthaven waarvandaan je de hele wereld rond kunt. Je kunt er shoppen ’till you drop al worden je ogen af en toe moe van om de 500 meter een fastfoodketen langs de hoofdweg…

Later, ooit…

• Eric S'pore

Dank voor de reacties,

Hawaii zou eerlijk gezegd niet in ons zijn opgekomen, we zijn namelijk niet zo fervent aanhanger van Amerikaanse cultuur, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik Hawaii niet voldoende ken om een uitspraak te doen.

Islam is voor mij geen enkel probleem, integendeel, ik vind het een uitermate inspirerende religie. Het zijn helaas een paar idioten die de hele religie in een kwaad daglicht stellen, gelukkig weet ik uit eigen ervaring dat die idioten de lading zeker niet dekken. (Maleisie, mijn buurland hier, is een mooi voorbeeld van zgn Islam Hadhari, een progressievere vorm, waarbij staat en religie evengoed gescheiden zijn en er een parlementaire democratie is).

Spaans spreek ik, ik heb eerder in Z-Amerika gereisd en gewoond (Peru o.a.).

De Caraiben voornamelijk, omdat onze business prima past binnen die contreien (organiseren van luzueuze weddings & honeymoons) en omdat dit, samen met de South Pacific, tropische eilanden zijn, hetgeen wij zoeken.

We kijken verder!

Eric

• mark

http://www.sandals.com/general/resorts-bahamas.cfm

• Beloega

DR is prachtig,maar niet in santo domingo gaan wonen,behoorlijke pestbende op straat daar,veel afval,vuil,stof……..