Balearen

• Erna

Mijn man en ik zijn van plan om definitief Nederland te verlaten en ons te vestigen op één van de Balearische eilanden te weten Mallorca of Ibiza.

Onze vraag is alleen hoe kom je in contact met werkgevers aldaar in de transport/logostiek en bouw bedrijven?

Het betreft geen opwelling of iets dergelijks wij zijn er namelijk al een aantal jaren mee bezig met dit plan.

• Pat

Beste Erna,

met alle respect, maar als jullie al een aantal jaren bezig zijn met dit project dan zal je er niet veel tijd en moeite in gestopt hebben. Maar goed… neem even het vliegtuig en ga eens een paar weken ter plaatse alle werkgevers een bezoekje brengen. In Spanje werkt schriftelijk solliciteren niet en al zeker niet als buitenlander. Ik hoop dat je de jaren waarin je je droom hebt nagejaagd gebruikt hebt om Spaans te leren of liever nog Catalaans, want dat is de officiele taal op Mallorca en Ibiza. Indien niet zou ik daar alvast mee beginnen…

Pat

• Erna

Pat,

Dank je wel voor je (snelle) reaktie.

Al eens een aantal weken op Mallorca verbleven en busmaatschappijen afgelopen voor werk maar helaas wij zijn niet op zoek althans mijn man niet naar seizoenswerk!

Dus al tijd en moeite ach, moeite??? als je ergens voor gaat dan is het nooit geen moeite!

Uiteraard is de Spaanse taal geen probleem anders heb je al direkt een probleem!

Spaans,Catalaans of Mallorquins?

Gelukkig niet onbekend voor ons.

We hebben dan ook niet alle jaren gedroomd!