Vervoer van huisraad over zee

• Maaike

Hallo,

Nog een vraag over emigreren naar een land over zee. We zijn offertes aan het aanvragen voor vervoer van ons huisraad naar Bonaire. Nu worden er door de verhuisbedrijven verschillende dingen gezegd: de één zegt dat we onze 15 kuub met groupagezending kunnen laten vervoeren. Dat betekent dat het in een grote container komt met ook goederen van andere mensen.

Andere verhuizers zeggen dat we beter een container van 20 voet kunnen huren, omdat je dan minder kans op beschadiging hebt. Maar dat is ongeveer 33 kuub, dus dan is die voor ruim de helft leeg! En ik weet dat je dan de rest weer kan ‘onderverhuren’ aan anderen die wat willen laten verschepen, maar dat vind ik eng, straks sturen ze drugs mee!

Wat zijn jullie ervaringen met vervoer van huisraad over zee met groupage en met container? Met welke vervoerder hebben jullie goede ervaringen?

• Joke.

Wij hadden een 20 foot container.

Bonkers was een goed bedrijf.

• Richard

Wij hadden Atlas verhuizingen in de buurt van Hoofddorp. Een tip: vraag meerdere offertes op, de prijzen kunnen enorm schelen!

• Janneke

Hoi Maaike,

Wij hebben onlangs 12m3 laten verschepen naar NZ als deelvracht door Hazeleger uit Putten, www.hazelegerverhuizingen.nl.

De prijs viel reuze mee dus vraag eens een offerte aan.

Groetjes,

Janneke

• Carmen

Mijn reactie gaat niet helemaal over jouw vraag, maar ik vroeg me ineens af of je huisraad verzekerd is tegen schade (diefstal, verlies, averij grosse, beschadigingen etc.) tijdens het transport en de eventuele opslag.

In verband met mijn werk heb ik veel te maken gehad met transportschades. Vooral bij zeevracht was er vaak sprake van schade. Vandaar dat ik eraan dacht.

Wellicht is eea gewoon via de verhuizer verzekerd, maar misschien ook niet. Misschien is het iets om over na te denken.

Heel veel succes in ieder geval!