Emigratie naar Nederland

• Red

Beste Mensen,

Ik wil mijn vriendin naar Nederland laten komen.. ze woont in de dominicaanse republiek.. wie weet hoe dat precies in zijn werk gaat of tips heeft kan me dat misschien vertellen… ze heeft werk maar wil graag hier ook door werken.. hoe gaat dat precies??

MVG Red.

• Niels

kijk eens op http://www.buitenlandsepartner.nl

• Fengzi

Het lijkt mij verstandig om eerst eens op de site van de IND te kijken.

• Hans

ja dat leek mij ook al!!!!

in ieder geval het zal niet makkelijk worden. Trouwens ook niet goedkoop. Bereid je voor op onkosten die makkelijk tot 2000 euro kunnen gaan oplopen. uiteraard praat ik geeneens over tickets en zo.

de huidgie MVV wetgeving is niet echt simpel te noemen. je vriendin zal wel nederlands moeten willen leren en een test moeten gaan doen op de ambassade. (via de telefoon dan); en dat wil nogal eens tot problemen leiden omdat veel latinos niet echt talenwonders zijn. Ik spreek uit ervaring…vandaar.

succes.

Hans.Fengzi schreef:

>

> Het lijkt mij verstandig om eerst eens op de site van de IND

> te kijken.

• Red

Ja Hans..

Dat is waar de financiele en administratieve rompslomp brengt zeer veel met zich mee.. je mag rustig weten dat ik daar best tegen op zie, maar we gaan er gewoon voor en moeten maar zien waar we tegenaan zullen lopen, er is namelijk niemand ook bij de IND niet overigens die een duidelijk antwoord heeft zoals bijvoorbeeld bij een inburgerings traject.. maar die er wel degelijk zijn. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat als je gek op elkaar bent je niet bij elkaar kunt wonen.. eigenlijk te gek voor woorden. Ik begrijp dat jij ook iets hebt met een latina.. vertel ben je getrouwd en wel hier of daar in land van origine, ben ik eigenlijk wel benieuwd wat het beste is misschien dat jij me dat kunt vertellen? Erg belangrijk is.. dat je een vaste baan hebt(hier althans).. geen justitiele problemen hebt of hebt gehad(allebeide).. dat eventuele echtscheidings uitspraken gerechtelijk op papier staan(allebeide).. ze moet nederlands leren!! dat moet gewoon!! en terrecht uiteraard.. moet ik ook al ik daar ben spaans dan in mijn geval.. en dat in grote lijnen.. Hans ik hoop van je te horen..

• Hans

Kijk een van de redenen dat ik in Duitsland woon is dat ik eind 2005 niet de papieren rond kreeg voor mijn VROUW. (Peruaanse) Een toeristen visum voor NL is al schier onmogelijk (wordt geheid afgewezen)….iedere ongetrouwde vrouw onder de 35 zonder kids wordt gelijk afgestempeld als zijne h#er. cq. prostituee of golddigger….Te gek voor woorden natuurlijk. Er zullen er misschien tussen zitten…maar het gros is wel eerlijk. Dus hier moeten de goeien onder de kwaden lijden. Er zullen misschien best dames zijn die een Toerist visum kunnen krijgen maar wat ik weet is dat echt bijna 90% word afgewezen. Trouwens in Duitsland ook.

Ik kan je vertellen dat voor veel latinos Nederlands leren niet echt makkelijk is…zeker niet in land van herkomst doodeenvoudig omdat er geen NL lessen zijn of instituten waar je NL kunt leren,geen NL TV en wat dies meer zij. probeer maar ergens in Zuid-Amerika echt goed Nederlands onderwijs te gaan volgen (uitgezonderd Suriname dan..maar daar hebben we het niet over); het is gewoon erg moeilijk. Ik praat niet of deze of gene verdwaalde NL leraar die persoonlijk bijles geeft a 15 USD per uur dan…LOL…da's nl geen optie voor de meeste latinos.

Kijk…mijn vrouw heeft universiteit af (economie) en had een goeie baan in Peru. (Manager bij en visexport bedrijf)

Ze spreekt wel goed Engels en Portugees. Dus hebben we eieren voor ons geld gekozen en ben ik naar Duitsland verhuisd. Visum was binnen 3 maanden rond. Ik hoop eind dit jaar samen met mijn vrouw in Peru te wonen. (ik spreek goed spaans)

NL is geen optie voor veel latinos tenzij je een partner vind die poetswerk wilt doen of ander (slecht betaald) laag geschoold werk. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Of misschien is je financiele situatie wel zo riant dat je je vrouw thuis kunt laten om voor de kids te zorgen. (iets dat veel latinas wel willen….!)

Ik spreek natuurlijk niet over “dames”die hier naar toe komen om hun toekomstige partner te gaan “plukken”….iets dat je (helaas) ook ziet gebeuren.

In Spanje trouwens kon ze zonder al te veel moeite een baan vinden bij een groot internationaal bedrijf in Madrid (bruto jaar startsalaris 40.000 euro). Omdat de woonlasten toch iets te hoog waren daar hebben we gekozen voor een toekomst in Peru. Tsja terwijl ze in Duitsland voor 7.50 bruto per uur aan de slag kon in een slachthuis of als poetshulp…LOL!!

Nederland is eng geworden….heel eng…en dat in meerdere opzichten. Het is absoluut niet intressant voor hoger opgeleide buitenlanders om zich hier te vestigen en hopen werk te vinden….Ja voor Polen…ja daar hebben we werk voor;-) voor 7.50 bruto per uur wel te verstaan…..de werkgevers lachen zich dood….

Ik neem de Polen niets kwalijk…zij maken gewoon gebruik van bestaande wetgeving. Onze politici neem ik het wel kwalijk.

veel succes.

Hans

• Red

Hallo Hans,

Ja opluisterend en schokkend allemaal natuurlijk.. al genoemde zaken schoten me natuurlijk allemaal door het hoofd hé dames die de mannen kaalplukken en prostitutie, maar ik vertel je dat dit hier niet aan de orde is geenzins.. maarja overtuig ze maar.. deze vooroordelen zijn niet fijn om het maar eens zo te zeggen en valt me tegen van het zo ruimdekende Nederland het is maar net waar je zo ruim over denkt niet? en zeg waar het hart vol van is ..? even over de nederlandse cursus die immigranten moet volgen VOOR ze naar nederland komen, die bestaat dus niet!! de ambasade ter plekke stuurt ze gewoon naar huis met lachend gezicht.. en helpen ?? haha laat me niet lachen. Nederlandse les kun je wel vergeten in land van herkomst.. HELEMAAL MEE EENS.. ze moet eerst hier heen en dan naar nederlandse les..

Mijn toekomstige vrouw heeft een baan in de reisbranche ook filiaal manager en overigens ook met Universitaire achtergrond met bedrijfseconomie en communicatie. Ik heb met vrienden gepraat en gehoord dat nu veel Latina's ook binnen kunnen komen via Spanje of Engeland, ze moeten een half jaar minimaal daar werken en dan schijnt een langdurig visum geen probleem te zijn maar dat heb ik alleen maar van horen zeggen. Het is belachelijk dat je met deze opleidingen overigens niet naar nederland kunt komen en blijven ookal wordt vaak verteld dat ze geen mensen kunnen vinden in hogere banen en dan blijkt dat het toch allemaal nog wel een beetje anders blijkt te zijn Hans.. best wel treurig van nederlands beleid.

Ongeschoold werk doen is een optie maarja.. ik zal daar nog eens goed met haar over praten.. overigens is ze ouder als 35.. ze is 3 jaar jonger als mij.. Wat mij heel erg tegen valt van nederlander in algemeen is dat ze vragen aan latina dames of ze protituee zijn.. ik heb dat al van een aantal vrienden van mij gehoord die dit hebben meegemaakt.. dit is voor de eerlijke dames een schokkende ervaring en slaat allemaal nergens op je weet misschien zelf uit ervaring met jou ega dat ze daar heel erg emotioneel over kunnen zijn en verdrietig.

De optie om naar Duitsland te gaan is mij ook de gedachten gegaan, we gaan namelijk in oktober een nieuw bedrijf opzetten in Duitsland.. ze heeft dan meteen een baan. En inderdaad Spanje al eerder gezegd is te duur..maar misschien een betere Optie als Dominicaanse Republiek waar het behoorlijk economisch onstabiel is.. tis maar net waar je voor kiest.. overigens is mijn zoon niet van plan mee te gaan naar de Dominicaanse Republiek… hij is 17 en nog vol met zijn opleidingen bezig.. dus die blijft hier.

Tja met Polen en oostblokkers die werken heel goedkoop.. belachelijk.. maar daar komen ze hier in nederland nog achter.. heel goedkoop maar zeer onbetrouwbaar.. het kan zo zijn dat ze na een week helemaal niet meer terug komen. En de meeste werkgevers nemen ze niet in dienst.. ook vanwege dat ze nederlandse taal niet beheersen.. HUH .. ?? JA. Spaans leren is voor mij geen punt.. ik doe dat.. voor haar inderdaad moeilijker.. maar we komen er wel.. aanstaande donderdag ben ik daar en weer bij haar.. fijn is het met haar.. leuk..jammer dat instanties het zo onmogelijk maken en moeilijk doen.. echt fijn.. maar mijn liefde voor haar wint toch. Wat me heeeel erg tegenvalt van nederlandse overheid is dat ze totaal geen richtlijn hebben over hoe en wat.. niemand helpt.. iedereen doet maar wat.. lijkt wel.. hoe had jij trouwens ziekenfonds geregeld toen jou vrouw hier verbleef ? ben benieuwd..

Tja Hans.. nederlandse politici zijn kop in het zand stekers.. geldopmakers, mooipraters, broddelaars, maar dat vind ik..

Met Vriendlijke Groet.. Red.

• kees

u can suck my balls

• leo kalberg

Mocht u weten hoe het werkt om uw vriendin vanuit de dominicaanse republiek hier heen te halen, laat het me dan weten.

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, heb wel al het een en ander uitgezocht maar het is niet gemakkelijk.

Mocht u vragen hebben kan u mij altijd bellen misschien kunnen we elkaar helpen. 0653477373.

• saka

ik wil mijn vrienden hier komen naar mij ,voor deze konningen dag en ik wil vragen hoe moet ik gaan over dat?