Emigreren naar Luxemburg

• Sjon_r 156 1.9 jtd

Goedemiddag,

Wij zijn een jong stel (resp. 27 & 25 jaar) die willen ermigreren naar Luxemburg en daar een camping willen overnemen.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben in Luxemburg??

We willen zoveel mogelijk informatie verzamelen, dus alles is welkom.

GreeZz Sjon en Sylvie

• Peter

1: De Duitse taal leren beheersen;

2: De Franse taal leren beheersen;

3: Een ondernemingsplan schrijven;

4: Een paar ton (EUR 200.000 tot EUR 400.000) eigen vermogen opbouwen;

5: Op zoek gaan naar een camping die te koop staat en / of een bedrijfsmakelaar inschakelen.

Succes!

• Sjon_r 156 1.9 jtd

1: Kein problem

2: je ne pas problem (voor mijn vriendin dan… ;) )

3: al mee bezig

4: Das een groter probleem……….weet iemand nog investeerders???

5: Das logisch.

Bedankt voor je reactie!!

Nog wel een andere vraag, ik heb eens gehoord dat emigreren naar Luxemburg (bijna) onmogelijk is, klopt dat?! Je moet je inkopen oid…….

• Hans

nee hoor…trouwen met een Luxemburger en het is zo voor de bakker;-)

krijg je na 3 maanden een permanent visum…dit integenstelling tot NL. Je moet dan WEL daadwerkelijk een woonadres hebben in Luxemburg.

voor belgie en duitsland gelden dezelfde regels:-)

Je kunt ook een papieren firma oprichten…dit vergt echter meer tijd…en zeker MEER dan 2 ton. Kun je dus net zo goed een echte firma oprichten.

Waarom ga je niet in Bel. Luxemburg kijken….lijkt me makkelijker en vooral goedkoper!! Luxemburg is niet bepaald goedkoop…….behalve dan de benzine,tabakswaren cq. alcohol dan. Maar dat is dan ook wel het enige;-) De rest is stukken duurder dan in NL of B…..OOO ja bijna vergeten…als je buiten Luxemburg stad een leuk pandje wilt kopen ben je ook redelijk goedkoop uit. Energiedragers,telefoon,internet,voedsel,kleding zijn DUURDER dan in NL.

have fun

Hans