Ik woon in Griekenland, maar wil terug naar Nederland. Hoe pak ik dit aan? Iemand hier ervaring mee?
Hoi.
Ik kan je vertellen hoe ik het vanuit Afrika deed.
Ik ben toen woningbouwverenigingen gaan aanschrijven.
Voor jou wordt het iets makkelijker, jij hebt internet.
Vertel wanneer je verwacht terug te zijn en wat je zoekt.
Verder zou ik op internet naar banen, kinderopvang en dat soort dingen gaan zoeken.
Bij de gemeente waar je wilt gaan wonen bekend maken dat je er aankomt en vragen wat je allemaal nodig hebt, ook nog van je tijd nu in Griekenland.
Je kunt je familie om hulp vragen.
Een plek om te slapen totdat je een huis hebt of voor spullen totdat de container met je eigen spullen aankomt.
En dan is het organiseren, hoe veel geld hebt je, voor de verhuizing, tickets, de eerste tijd zonder inkomen door te komen.
Bellen naar verhuizers, enz.
Reken erop, dat je hier een paar maanden zoek mee bent.
Joke.
Wat een onzin zeg, ik ben zelf een half jaar geleden teruggekomen uit het buitenland. En het is hier in NL een stuk beter geregeld als je weinig geld hebt dan in het buitenland. In het buitenland moet je vaak voor je zelf opkomen, maar ik wist niet wat ik zag toen ik hier kwam:
1) huursubsidie: als je minder dan iets van €700 betaalt aan huur ben je spekkoper, want je krijgt dan nog subsidie ook
2) zorgtoeslag: als je weinig verdient krijg je een deel van je ziektekosten premie terug
3) kinderopvang: kost helemaal niets meer. Ons kind gaat 3 dagen naar het kinderdagverblijf en we betalen nog geen €40 per maand (en nee, dit is geen foutje, maar als je weinig verdient (omdat je bijvoorbeeld een eigen bedrijf opstart) betaalt het rijk bij).
Dus mij hoor je niet klagen hoor over Nederland.
WELKOM TERUG zou ik zeggen!
John
Wat een onzin zeg, ik ben zelf een half jaar geleden teruggekomen uit het buitenland. En het is hier in NL een stuk beter geregeld als je weinig geld hebt dan in het buitenland. In het buitenland moet je vaak voor je zelf opkomen, maar ik wist niet wat ik zag toen ik hier kwam:
1) huursubsidie: als je minder dan iets van €700 betaalt aan huur ben je spekkoper, want je krijgt dan nog subsidie ook
2) zorgtoeslag: als je weinig verdient krijg je een deel van je ziektekosten premie terug
3) kinderopvang: kost helemaal niets meer. Ons kind gaat 3 dagen naar het kinderdagverblijf en we betalen nog geen €40 per maand (en nee, dit is geen foutje, maar als je weinig verdient (omdat je bijvoorbeeld een eigen bedrijf opstart) betaalt het rijk bij).
Dus mij hoor je niet klagen hoor over Nederland.
WELKOM TERUG zou ik zeggen!
John
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?