Het lijkt voor een aantal mensen “de droom” om zich te vestigen in frankrijk en aldaar een nieuw bestaan op te bouwen, hetzij tijdelijk of permanent. Te vaak lopen er nog mensen tegen de “franse” manier op en dat kost ze dan een hoop tijd, ergernis en jammer genoeg vaak ook veel geld!!
Ik heb een vragenlijstje en als u het grootste gedeelte met ja kunt beantwoorden, dan heeft u mij niet nodig. Maar mocht het zo zijn dat uw meest antwoorden op nee komen, dan moet u toch maar eens achter uw oor krabben en misschien toch maar eens contact met mij opnemen.
Vraag 1; Is die makelaar waar u uw onroerendgoed heeft gezien wel hélemaal betrouwbaar?
Vraag 2; Weet u waaraan uw onderneming moet voldoen?
Vraag 3; Weet u wat het onderwijs systeem voor uw kind-eren en U zal betekenen?
Vraag 4; Weet u waarop u moet letten als u uw pand heeft gevonden?
Vraag 5 Weet u of u genoeg kunt verdienen om ervan te kunnen leven?
Ik woon nu 11 jaar in Zuid-west frankrijk in Brive en ik heb inmiddels een aardig net werk van betrouwbare mensen opgebouwd. Mijn bedoeling is ook om proberen te voorkomen dat u misschien iets te enthousiast eraan wilt beginnen en soms daardoor de toch ietwat belangrijke dingen uit het oog verliest. Soms kun je ook als “ buitenlander” zijnde niet een bepaalde vraag stellen, omdat je niet weet Wat je moet vragen.
Ik ben op géén enkele manier verbonden met wie of wat dan ook en werk puur op eigen conto, zonder commissies van wie dan ook, ik wil onpartijdig blijven om zo u zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.
Mocht u aarzelen….twijfel niet maar neem contact op via E-mail.
WIllem Kaasschieter.