Hallo allemaal,
Misschien een beetje een vreemde vraag, maar is er iemand die een idee heeft wat een goed land voor ons zou kunnen zijn?
Ons gezin bestaat uit mijn man, mijzelf en onze 4 kindjes (tussen 8 jaar en 3 maanden).
Het is al jaren onze droom om te emigreren (we wonen nu in België, maar dat is niet echt buitenland :-)) Ik weet niet of het er uiteindelijk echt van gaat komen, maar als we het doen willen we goed voorbereid zijn. We zullen op zijn vroegst pas over 4-5 jaar kunnen vertrekken en hopen dan wel wat geld te hebben. Zouden we een keuze kunnen maken, dan denk ik dat we die tijd toch wel nodig zullen hebben om voor te bereiden.
Mijn man heeft een bedrijf en ik ben thuisblijfmoeder. Ik geef onze kinderen ook thuis les en zou dat toch wel willen blijven doen tot de kinderen een jaar of 14 zijn.
Als we denken aan een land waar we naartoe zouden willen gaan zou dat aan de volgende voorwaarden moeten voordoen:
Mogelijkheden voor zelfstandigen (mijn man moet daar dan een bedrijf op kunnen zetten zonder al teveel problemen)
Thuisonderwijs moet legaal zijn
Goede zorg bij ziekte
Evt. een internationale school in de buurt
O ja, waarom we weg willen uit België? Hoofdzakelijk vanwege de ruimte. Het zou heerlijk zijn om ergens in de middle of nowhere te kunnen wonen. Wat dat betreft lijkt Canada me geweldig. VS valt af. Verder ook wel vanwege de modernisering/automatisering hier. Het trekt mij helemaal niet om straks op elk moment gevolgd te kunnen worden enzo. Dan liever wonen in een land waar ze nog een paar jaar terug in de tijd zitten wat dat betreft, alhoewel dat dan waarschijnlijk ook niet eens zo lang zo zal blijven.
Mijn droom is het altijd geweest om een kindertehuis te beginnen in Brazilië. Nu ik zelf nog kleine kindjes heb zal dat nog niet kunnen, maar misschien dat we ons kunnen gaan settelen ergens waar dat in de toekomst wel nodig is.
Zuid-Amerika trekt mij enorm. Ik ben 1x in Brazilië geweest, maar dat is al lang geleden. Ik ben ook in de Dominicaanse Republiek geweest, maar heb daar niet veel meer gezien dan een vakantie resort.
Als er iemand is die bij het lezen een land te binnen schiet: laat het me weten! Wie weet komt er iemand met een heel goed idee op de proppen.
Groeten, Farah