emigreren naar Curacao

• Jorn

Ik wil ook graag naar curacao

maar heb mijn eigen zaak hier in nederland een cafetaria.

Ik ben van plan om deze te verkopen en in cura te gaan wonen met me vriendin.

Ik hoor dat je als nederlander heel makkelijk werk krijg daar en goed verdient klopt dat?

groetjes jorn

• Pieter

Als je bereid bent om aan te pakken is er altijd wel werk maar of het veel opbrengt is een andere vraag; de lokale salarissen zijn laag. Er zijn genoeg werving- en selectie bureaus om je een beeld te kunnen vormen van jullie mogelijkheden aldaar. Denk je er wel aan dat het na 10/10 mogelijk veel lastiger wordt om te gaan werken en wonen in Curaçao, zie ook Aruba (Land binnen de Antillen) waar NL niet zo gemakkelijk binnenkomen.

Curaçao kent redelijk wat criminaliteit en de doorsnee Curaçaoënaar heeft niet veel op met de Makamba. Plaats je posting eens op het prikbord van Curaçao.

Succes

• nen

als turken meer dan 20 jaar in nederland wonen ,krijgen ze 800 euro per maand als ze gaan emigreren wat krijg de antilianen?na 20 jaar?

• Tja

Probleem is dat er misbruik gemaakt is van deze vertrekpremies, na drie kwam men weer terug om bij familie in te wonen om vervolgens weer drie op curaco te vertoeven etc etc.

Bij Turkije gaat dit niet zo eenvoudig dit misbruik want Turkije valt niet onder het koninkrijk der Nederlanden.

• gaby

Ik wil heel graag met mijn 2 kinderen vertrekken vanuit NL maar om zelf daar te wennen lijkt me makkelijk maar zou dat ook geleden voor mijn kinderen?

• Marcel

Of nie ??

• t blok haavekost

Wij denken erover om over 2jaar naar curacao te verhuizen.met zoon en schoondochter.

Huren voor onbepaalde tijd of meteen kopen,Wie heeft er tips voor ons

Zoon wil graag in de haven werken kraan of reachtacker,weet iemand of er mogelijkheden zijn?

Waar moeten we rekening mee houden.

Tineke

• Jos van de Kamp

Hoi,

Ik heb je bericht gelezen van 2007 toen je op het punt had om naar curacao te emigreren. Heb je het gedaan? Als het zo is wat zijn je ervaringen.

Ik heb ook zo mijn idee hier over om zoiets mss te gaan doen.

Maar is er werk in het onderwijs? Ik heb veel diplomas en ook een van onderwijs assistent. Ik ben dus nu in een fase van orienteren dus als je dit heb gelezen zou je mijn wat advies kunnen geven.

B.V.D. Jos van de kamp

• Jos van de Kamp

Hoi,,Ik lees hier je bericht, en dat klinkt niet zo positief maar ik wil toch gaan orienteren wat de mogelijkheden zijn. Ik werk als onderwijs assistent en leerling begeleider op een vmbo school zou hier iets in te vinden zijn in de toekomst.

gr Jos

• joris

Wij als gezin, vader ,moeder en 3 dochters zijn het zat in Nederland.

Ook het weer maar ook alles er opheen, veel regels, altijd maar haasten ,

Wij hebben het er al 1 jaar over om weg te willen en dan naar Curacao.

Mijn man is er al n paar keer geweest en wij willen dan graag wat vakantie huisjes voor de verhuur en gewoon het aller belangrijkste rust en genieten van elkaar .

Heeft iemand tips waar je dan het beste kan zitten en wat we dan moeten doen.

Alvast bedankt.

Groetjes Sophie