Brussel of Antwerpen?

• Marjolein

Hoi,

ik wil in september beginnen met een driejarige studie in Belgie. Ik vind het erg moeilijk om te kiezen waar ik deze studie ga doen. De keuze heb ik kunnen beperken tussen Antwerpen en Brussel. In beide steden ben ik wel een keer op vakantie geweest, maar hoe is het om daar voor langere tijd te wonen/leven? Mijn kennis van de Franse taal is erg beperkt, gaat dat problemen geven in Brussel of valt dat in de praktijk wel mee? Hoe is verder de sfeer/mentaliteit etc in beide steden? En is er verder iemand die ook een studie in Belgie heeft gevoeld en mij daar wat over kan vertellen? Bedankt voor je hulp! groetjes Marjolein

• Elke

Brussel is zo groot… waar ga je daar ergens terecht komen? Idem voor Antwerpen. Zit je pal in het centrum, of is het eerder op een campus in Wilrijk/Edegem of zo?

• Niels

Ik zit in Brussel, internationaal, beetje rommelig, een stad met veel identiteiten. Bevalt mij hier goed. Ik hoor van veel fanstaligen, als je hier een goede job wil, moet je de Nederlandse taal machtig zijn. Nederlands is in opgang hier!

groet

Niels

• Christianne

Wat dacht je van Gent? Niet zo groot maar wel gezellig en je hoeft je niet druk te maken over de Franse taal! Ben er alleen in de zomer geweest, geen idee of het de rest van het jaar ook zo leuk is! Groeten Christianne

• brigitte

Gent zou mijn keuze zijn.Niet zo groot als Brussel of Antwerpen,maar wel een prachtige stad!Met heel veel mogelijkheden.

groeten Brigitte