emigratie Italie

• Michèle

Dag allemaal,

Na goed nagedacht te hebben over alle consequenties (degene die ik nu kan bedenken. Er zullen er vast nog wel een aantal bij komen waar ik op dit moment nog geen weet van heb..), heb ik besloten mijn grote liefde achterna te gaan! Hij woont in Italie, vlakbij Verona. Nu ik voor mijzelf de knoop heb doorgehakt is de tijd rijp voor het uitzoeken van hoe ik alles moet regelen. Zodoende flink rondgezocht op het internet, maar ik kom zoveel informatie tegen, dat ik door de bomen het bos bijna niet meer zie. Daarbij komt ook dat sommige info tegenstrijdig is aan elkaar.

Graag ontvang ik advies van mensen die deze weg al eens hebben bewandeld.

Wellicht dat onderstaande achtergrondinformatie handig is bij het geven van tips.

Ik heb 2 diploma's, te weten toerisme (MBO) en SPH (HBO) Momenteel werk ik in de verslavingsreclassering. Klopt het dat deze diploma's vertaald moeten worden en dat dit via IBG in Groningen kan?

Ik bezit een koopwoning en wil deze graag verhuren. Ten eerste voor mijn eigen zekerheid de eerste periode (mocht het misgaan), maar ook omdat mijn rente vast staat voor een bepaald aantal jaren en ik hier nog niet zo lang woon (nu een jaartje) en ik anders flink kan betalen als ik verhuis zonder mijn hypotheek mee te nemen. Een goede / betrouwbare kennis van mijn ouders is geinteresseerd om het t.z.t. te huren.

Moet ik dit melden bij de bank? Of maakt het niet uit zolang zij hun geld krijgen?

En het huurcontract? Gaat dat officieel via een makelaar of kan ik dat zelf opstellen / van internet af plukken?

Mijn vriend gaat een huis kopen en ik trek bij hem in dus dat loopt verder wel..

Welke stap in het hele emigratie proces kan ik het beste zetten?

Alvast bedank voor alle adviezen!

Groetjes, Michèle

• Pat

Hoi Michèle,

Je kan één en ander specifieke vragen over Italie best kwijt op www.italieforum.nl

Daar vind je vast ´lotgenoten´ die je voorgingen.

Succes

Pat

• Michèle

Dank je wel Pat. Ik zal hetzelfde bericht ook daar plaatsen.

Fijn weekend.

Groetjes, MIchèle