Programma NET 5 zoekt kandidaten!

• Dennis

Heb wel eens geprobeerd werk te vinden (ok, op mijn niveau dan) in Nederland buiten de randstad, mogelijkheden bleken uiterst beperkt te zijn. Ja evt. als bollenpeller/fruitplukker mogelijkheden zat

• Elvira

Nathalie, Nederland is wel degelijk een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Het gaat namelijk om aantal inwoners per vierkante km! In China en India wonen ongelofelijk veel mensen, alleen zijn die landen ook een stuk groter dus aantal mensen per vierkante km een stuk minder.

• stippel

Aruba is ongeveer 1,5 x zo dichtbevolkt als Nederland en toch zijn er zat Nederlanders die denken dat ze daar leuk naar toe kunnen emigreren. 100.000 mensen op 'n kaal klippie ter grootte van Terschelling… Waarvan dan ook nog 1/3 deel nationaal park is.

Landen die minder dicht bevolkt zijn hebben vaak ook veel minder ‘bevolkbaar’ gebied dan NL (woestijn, hooggebergte, moeras…)

Ach, elk excuus om je ergens niet meer thuis te voelen is toch goed genoeg om te emigreren? Als je weg wil: DOEN! Je maakt nog eens wat mee en als je het niet doet heb je er de rest van je leven spijt van. Lukt ‘t niet, dan heb je in elk geval de rest van je leven wat te vertellen op ’n saai feestje.

Stippel (been there, done that, en vast nog wel eens NEXT!)

• Eric S'pore

Lulkoek…

http://www.aneki.com/densely.html

Het is maar wat je vol noemt. Ik denk dat ene “Goh” geheel andere motieven heeft om NL “vol” te noemen, meer in racistische of xenofobe hoek.

Wanneer je NL verlaat omdat het “vol” is, dan vraag ik je: Wat is je probleem dan precies, wat is vol en waarom ervaar je dat als zodanig?

“vol” zit in je hoofd, niet zozeer het land waar je woont.

Eric